تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
برای همکاری در حوزه بهداشت و درمان؛

ملاقات سفیر کشورمان با وزیر بهداشت اتریش

«عباس باقرپور اردکانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین دیروز (سه‌شنبه) هفتم بهمن ماه با «رودلف آنشوبر» وزیر فدرال بهداشت، امور اجتماعی، مراقبت و حمایت از مصرف کننده اتریش دیدار و در خصوص همکاری‌های ایران و اتریش در حوزه بهداشت و درمان و تامین اجتماعی گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۶۴۸۴
به گزارش پایگاه خبری معاصر، در این دیدار باقرپور، در پاسخ به استفسار وزیر بهداشت اتریش، توضیحاتی را در ارتباط با وضعیت کرونا، پیشرفت‌های انجام شده توسط شرکت‌های ایرانی برای تولید تجهیزات پزشکی تشخیص و مقابله با کرونا از جمله واکسن بومی کرونا با وجود چالش‌های ناشی از تحریم‌های غیرانسانی آمریکا ارائه کرد و افزود: در عین حال، ما معتقدیم همکاری بین‌المللی جمعی برای ریشه کن کردن این تهدید جهانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

در این ملاقات ضمن مرور روند همکاری‌های دو کشور در حوزه بهداشت و درمان، بر هم افزایی و تبادل تجربه در زمینه‌ بیمارستان‌های هوشمند، بیوتکنولوژی، توریسم سلامت، مراقبت اجتماعی و بیمه درمانی، الکترونیکی کردن نظام سلامت، ساخت تجهیزات پزشکی، پروتکل‌های درمانی و داروسازی تاکید شد.

در این دیدار توافق شد گفت‌وگوها برای تعمیق و گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه بهداشت، درمان و مراقبت‌های اجتماعی تداوم یافته و وزرای بهداشت دو کشور نیز در آینده نزدیک گفت‌و‌گو کنند.

ایران و اتریش پیشینه مثبتی از همکاری در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در زمینه بیمارستان سازی و تبادل دانشجویان پزشکی دارند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز