تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
محققان ابداع کرده اند؛

جلوگیری از عفونت با «پانسمان هوشمند»

دانشمند ایرانی دانشگاه «رود آیلند» با همراهی «دانیل راکسبری» از همین دانشگاه، یک پانسمان هوشمند جدید ساخته که می‌تواند در لحظه از ابتلا به عفونت‌های مضر جلوگیری و با نانولوله‌های کربن وضعیت عفونت در زخم‌ها را پیگیری کند.
کد خبر: ۱۶۵۰۰
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از نانو ورک، کارکرد پانسمان‌ها یا «چسب زخم» برای پوشاندن زخم‌ها برای همه افراد روشن است، اما اگر این باندها بتوانند عفونت‌ها را نیز تشخیص دهند بسیار مفیدتر خواهند بود.

محققان با استفاده از نانوحسگرهای جاسازی شده در الیاف پانسمان، ابزاری کاربردی و غیرتهاجمی را برای شناسایی و نظارت بر عفونت رخ داده در محل زخم ایجاد کرده‌اند.

«محمد معین صفایی» دانشمند ایرانی دانشگاه «رود آیلند» با همراهی «دانیل راکسبری» از همین دانشگاه،  یک پانسمان هوشمند جدید ساخته  که می‌تواند در لحظه از ابتلا به عفونت‌های مضر جلوگیری و با نانولوله‌های کربن وضعیت عفونت در زخم‌ها را پیگیری کند.

یک دستگاه پوشیدنی کوچک، این پانسمان هوشمند را کنترل کرده و به صورت بی‌سیم(از طریق ارتباط نوری) سیگنال‌های نانولوله‌های کربنی تعبیه شده در پانسمان را تشخیص می‌دهد. سپس این سیگنال می‌تواند به دستگاهی مانند تلفن هوشمند منتقل شود که توانایی ارسال هشدارهای خودکار به بیماران یا ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را دارد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز