تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
معاون اداره کل بهزیستی استان زنجان؛

500 خانواده دارای چند قلو در زنجان حمایت می شوند

معاون اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت:بیش از یک هزار و 200 کودک و 596 خانوار از حمایت‌های بهزیستی در این زمینه برخوردارند که از این تعداد دو خانوار دارای فرزند 4 قلو، 52 خانوار دارای فرزند ۳ قلو و 542 خانواده دارای فرزند ۲ قلو هستند.
کد خبر: ۱۶۵۰۸
سلمان حسینی امروز در زنجان با اشاره به حمایت کودکان توسط این معاونت از نگهداری 50 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در پنج مرکز بهزیستی خبر داد و گفت: در حال حاضر 250  فرزند به صورت امدادبگیر و با دریافت مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال بصورت  ماهیانه در خانواده نگهداری می‌شوند.

معاون اداره کل بهزیستی استان زنجان حمایت از کودکان کار را از دیگر حمایت‌های این معاونت در راستای رشد و بالندگی کودکان برشمرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک مرکز حمایتی، آموزشی کودکان کار در سطح استان زنجان فعال است که به 179 کودک کار و خانواده‌های آنها خدماتی چون کمک‌های معیشتی در قالب بسته‌های غذایی (گوشت، مرغ و حبوبات)، تحصیلی (کمک هزینه تحصیلی، بسته‌های لوازم التحریر و تهیه 10 عدد تبلت برای کودکان کار نیازمند و نصب نرم افزار شاد)، درمانی و بهداشتی (کمک هزینه درمان،) ، ارائه خدمات تخصصی روان شناختی و مددکاری و ... ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: بیش از 3 هزار خانوار مورد حمایت این معاونت مستمری بگیر هستند و بیش از یک هزار و 500 دانش‌آموز و 162 دانشجو تحت حمایت این حوزه هستند.
معاون اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به مداخله موثر بهزیستی به منظور کاهش و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب توسط مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی اضافه کرد: مراکز اورژانس خدمات اجتماعی در راستای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور تیم‌های کارشناسی و متخصص فعالیت می‌کند و هم استانی‌ها همواره می‌توانند در راستای ارائه گزارش کودک آزاری با خط 123 تماس بگیرند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز