تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
مقام‌های گارد ملی آمریکا؛

افزایش ابتلا به کرونا در نیروهای گاردملی

مقام‌های گارد ملی آمریکا جمعه از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در میان نیروهای گارد ملی که وظیفه حفظ امنیت مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را بر عهده داشتند، خبر دادند.
کد خبر: ۱۶۶۲۱
به گزارش پایگاه خبری معاصر، خبرنگار نشریه پولیتیکو خبر داد که مقام‌های گارد ملی گفته‌اند که نرخ مثبت بودن ویروس کووید 19 در میان نیروهای گارد ملی که در واشنگتن مستقر بودند به 750 نفر رسیده که 3 درصد از نیروهایی که در مراسم حضور داشتند را شامل می‌شود.

4 روز پیش فرمانده نیروهای گارد ملی آمریکا در کنفرانس خبری به ابتلای دست کم 200 نفر از نیروهای گارد ملی آمریکا به ویروس کرونا خبر داده و گفته بود که این افراد در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند. 

به دنبال حمله ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) تعدادی از طرفداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا به کنگره آمریکا در واپسین روزهای حضور او در این منصب، وزارت دفاع (پنتاگون) نظامیان گارد ملی را به واشنگتن دی سی اعزام کردند و همچنین به منظور تامین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن، ۲۵۰۰۰ نیروی گارد ملی در پایتخت مستقر شدند.

«جان وایتلی» سرپرست وزارت ارتش آمریکا شامگاه دوشنبه گذشته در کنفرانس خبری در وزارت دفاع آمریکا خبر داد که حدود 7000 نفر از نیروهای گارد ملی آمریکا تا اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) در واشنگتن دی‌سی، پایتخت آمریکا باقی خواهند ماند.

وی در ادامه گفت که باقی ماندن این تعداد از نیروهای گارد ملی به درخواست سرویس مخفی و پلیس کنگره بوده و تعداد نیروهای گارد ملی پس از اواسط مارس به حدود 5 هزار نفر خواهد رسید.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که انتشار تصاویر خوابیدن نیروهای گارد ملی در محوطه‌های باز و همچنین پارکینگ‌‌های خودروها در پایتخت آمریکا سبب شده که برخی از فرمانداران ایالت‌های آمریکا شامل نیوهمپشایر، تگزاس و فلوریدا خواستار بازگشت فوری نیروهای گارد ملی این ایالت‌ها به خانه‌های خودشان بعد از مراسم تحلیف شوند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز