تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
یک عضو کمیسیون شوراها در مجلس؛

ایران نباید به برجام پایبند بماند مگر اینکه تمام تحریم‌ها لغو شود

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با این بد عهدی آمریکا نباید به توافق برجام پایبند بماند مگر اینکه تمام تحریم‌ها لغو شود و پول‌های بلوکه شده ایران در دیگر کشورها نیز بازگردانده شود.
کد خبر: ۱۶۹۹۲
به گزارش پایگاه خبری معاصر، ابوالفضل ابوترابی در خصوص سخنان آنتونی بلینکن- وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اگر ایران به مفاد برجام برگردد این کشور هم به برجام باز خواهد گشت، اظهار کرد: این سخنان وزیر امور خارجه آمریکا کاملاً بی‌اساس است چراکه این ایالات‌متحده بود که از برجام خارج شد و چند سال این قرار داد را هیچ انگاشت و تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرد و به هیچ تعهدی عمل نکرد.

وی افزود: این در حالی است که به اذعان سازمان ملل متحد ایران ۱۴ بار به تعهدات خود در قرارداد برجام عمل کرد و علاوه بر سازمان ملل، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها بر پایبندی ایران به تعهدات خود تأکید کرد.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنابراین ایران هم با این بد عهدی آمریکا نباید به توافق برجام پایبند بماند، مگر اینکه تمام تحریم‌ها لغو شود و پول‌های بلوکه شده ایران در دیگر کشورها نیز بازگردانده شود. تا زمانی که این خواسته‌ها برآورده نشود ایران اسلامی نباید به تعهدات برجامی خود عمل کند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در خصوص مذاکره با آمریکا اگر تحریم‌ها را لغو کنند و به برجام بازگردند و تعهدات برجامی خود را عملی کنند، ایران می‌تواند به مذاکره فکر کند و در قالب برجام با طرف‌های مقابل مذاکره کند. رفتار اروپایی‌ها تقریباً مانند آمریکا بود و با اینستکس تنها وقت ایران و مسئولان کشور را تلف کردند. در واقع آمریکایی‌ها نقش پلیس بد و اروپایی‌ها نقش پلیس خوب را داشتند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز