تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
با بالاگرفتن مشکلات اقتصادی در ایالات متحده آمریکا

جو بایدن خواستار اجرای بسته حمایتی از اقتصاد شد

با وجود مخالفت برخی از چهره های جمهوری خواه در کنگره و سنا رییس جمهور آمریکا خواستار اجرایی شدن فوری بسته حمایتی از اقتصاد این کشور شد.
کد خبر: ۱۷۰۵۸
اقتصاد آمریکا در وضعیت دشواری قرار داردبه گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از رویترز، جو بایدن- رییس جمهور آمریکا در جلسه ای مشترک با نانسی پلوسی- رییس کنگره و شماری از رهبران دموکرات در مجلس سنا به بررسی وضعیت اقتصاد آمریکا پرداخت و از قانون گذاران آمریکایی خواست تا مسیر را برای تصویب و اجرایی شدن لایحه حمایتی پیشنهادی دولت وی از بخش های مختلف اقتصادی که به ۱.۹ تریلیون دلار اعتبار نیاز دارد، هموار کنند.  

جو بایدن با اشاره به اینکه اقتصاد آمریکا در وضعیت دشواری قرار دارد گفته است: از نظر برخی از نمایندگان کنگره کاری که تا به حال (برای احیای رشد اقتصادی و کاستن از تبعات کرونا) انجام داده ایم، کافی بوده است و عده ای هم معتقدند ما هیچ کاری نکرده ایم. از نظر من هیچ کدام از این دو طرز تفکر صحیح نیست و با وجود انجام کارهای بسیار هنوز باید اقدامات بیشتری انجام دهیم. پای زندگی مردم در میان است و همه چیز از کرونا آسیب دیده است. ما باید به همه کسانی که از این وضعیت متضرر شده اند کمک کنیم.

برخی از تحلیل گران معتقدند دولت بایدن حداقل یک بسته دیگر به جز بسته فعلی را پیشنهاد خواهد داد که می تواند هزینه های دولت را چهار تریلیون دلار افزایش دهد. در شرایطی که بحران بدهی آمریکا بیش از هر زمان دیگری تشدید شده است، این گروه از تحلیل گران نگران اند بدهی ها به مرحله ای برسد که مدیریت آن ها از کنترل خارج شود.  

با وجود مخالفت برخی از چهره های جمهوری خواه در کنگره و سنا با بسته پیشنهادی دولت بایدن، انتظار می رود این بسته در نهایت تصویب و اجرایی شود چرا که در حال حاضر اکثریت کنگره و سنا در اختیار دموکرات ها است.

تا پیش از این و در دوره دولت ترامپ نیز دو بسته حمایتی دیگر تصویب و اجرایی شده بود.  
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز