تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
با هدف گسترده‌تر شدن تعاملات اقتصادی

قالیباف فردا به روسیه می رود

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قالیباف فردا(یکشنبه) به روسیه می رود، در این سفر با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و ویچیسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه، رییس شورای عالی امنیت ملی روسیه دیدار خواهد داشت.
کد خبر: ۱۷۰۶۱
به گزارش پایگاه خبری معاصر، مجتبی‌ توانگر افزود: رییس مجلس در این سفر با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و ویچیسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه، رییس شورای عالی امنیت ملی  روسیه دیدار خواهد داشت.

توانگر با تاکید بر اینکه ابعاد اصلی سفر قالیباف به روسیه، اقتصادی است، گفت: در دیدار با پوتین، مواضع صریح نظام درخصوص برجام، تعاملات اقتصادی با روسیه، فروش نفت و.. ابراز و پیامی نیز به رئیس‌جمهور روسیه تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سهم ایران از بازار روسیه گفت: روسیه بیش از ۲۸۰ میلیارد دلار واردات دارد که به دلیل همسایگی این فرصت و مزیت بزرگی برای کشورمان است که به دلیل ناکارآمدی و نگاه نامتوازن به غرب و شرق، سهم ایران از این بازار کمتر از یک درصد است.

وی در مورد توافقنامه اقتصادی اوراسیا گفت: با رایزنی‌های پارلمانی که در حال انجام است پیوستن ایران به این توافقنامه مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

توانگر افزود: با الحاق ایران به کشورهای اوراسیا(روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس) بازار بزرگی از محصولاتی ویژه در اختیار تولیدکنندگان و صنعت‌گران ایرانی خواهد بود که می‌توانیم گام موثر دیگری در خنثی‌کردن تحریم‌ها برداریم.

وی در خصوص مبادلات بانکی با روسیه اظهار داشت: حدود ۴۰درصد از مبادلات تجاری ایران و روسیه با ریال و روبل انجام می‌گیرد.

توانگر افزود: برای تعمیق این موضوع و پایان‌بخشی به سلطه دلارآمریکا، کارگروه مشترک مالی و بانکی بین دو کشور شکل گرفته است.

وی یادآور شد: مجلس روسیه در تابستان سال جاری رسما از محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورده بود.

توانگر خبر داد: احتمالا کنفرانس روسای مجالس ایران، روسیه، چین، افغانستان و ترکیه نیز در  ماه مه ۲۰۲۱ یعنی اردیبهشت سال آینده در شهر سوچی با موضوع مقابله با تروریسم برگزار می شود.

وی اضافه کرد: آبان ۹۴ دکتر قالیباف بر اساس دعوت رسمی شهردار مسکو و سن پترزبورگ در یک سفر سه روزه عازم روسیه شده بود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز