تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
مرور اظهار نظر چند چهره مشهور و واكنش مسئولان وزارت بهداشت

حاشيه‌هاي كرونايي سلبريتي‌ها در روزهاي نارنجي

درگذشت دو فوتباليست محبوب و همزماني اين رخداد با برگزاري جشنواره فيلم فجر باعث شد تا حواشي مربوط به مرگ و مير ناشي از كرونا و ابتلاي چهره‌هاي مشهور وارد فاز جديدي شود و به اوج خود برسد؛ در اين ميان سخنان دو سلبريتي و پاسخ مسئولان وزارت بهداشت جنجالي را به راه انداخته است.
کد خبر: ۱۷۱۶۰
به گزارش پايگاه خبري معاصر، وقتی صحبت‌های هر دو طرف را مرور می‌کنیم، مخاطبان، حق را به دوطرف می‌دهند. از سویی مردم از یکسال پرفراز و نشیب در زمان شیوع کرونا به تنگ آمده‌اند و در حالی‌که کشورهای کمتر توسعه یافته همسایه ایران مانند عراق، واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند، روز پنج شنبه و پس از حواشی بسیار اولین محموله واکسن کرونا به ایران رسید که وزارت بهداشت تعداد آن را «چند ده هزار» دوز واکسن اعلام کرده‌ است.
در طرف مقابل کسی منکر زحمات یکساله وزارت بهداشت با سربازان خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا نیست و در این بین برخی از تصمیمات که بیشتر رنگ و بوی سیاسی و اقتصادی داشت، به این آتش دو سویه دامن می‌زند.
اظهارات بهروز افخمی در حاشیه حضور در جشنواره فیلم فجر، چالش‌های کرونایی این رویداد سینمایی را وارد فاز تازه‌ای کرد. «نه تنها نفس برگزاری جشنواره بد نبوده بلکه اساسا تعطیل کردن سینمای ایران کار بسیار غلطی بوده است. تحمیل ماسک به مردم کار بسیار غلطی است. تعطیلی مدارس و تبدیل کردن بچه‌ها به زندانی در خانه‌ها کار غلطی است. این برنامه جهانی وحشت که احتمالا با اهداف سیاسی در آمریکا و انگلیس طراحی شده، در ایران به‌گونه‌ای اجرا شده است که گویی کاسه داغ‌تر از آش شده‌ایم.»
این اظهارات بهروز افخمی، هرچند تازگی نداشت اما طرح صریح و مجدد آن، آن‌هم در حاشیه حضور در کاخ جشنواره فیلم فجر، بازتاب بسیاری در رسانه‌ها پیدا کرد. طی روز‌های گذشته نیز کتایون ریاحی هنرمند سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود به فوت علی انصاریان فوتبالیست و مجری پر آوازه واکنش نشان داده است.
وی در ادامه با انتشار عکسی از علی انصاریان اعتراض کرده است. در ادامه، اما کاربران ایرانی شبکه اجتماعی اینستاگرام با ورود به اکانت این بازیگر، مخالفت خود را با این پست وی بروز دادند و با ارسال انبوه کامنت اعتراضی بر روی صفحه این بازیگر او را وادار به پاک کردن و بستن کل کامنت‌های پست مورد نظر نمودند.
در اين بين عليرضا وهاب‌زاده مشاور وزير بهداشت در اينستاگرام خود به اظهارات عجيب بهروز افخمي درباره کرونا پاسخ داد و نوشت: «يک ميليون نفر در دنيا بر اثر کرونا فوت کردند اما اين آدم بعد از يک سال ميگه اين توطئه بوده. هم ماسک زدن اشتباه هست و هم بستن مدارس و… البته مشکل ايشان جاي ديگري است. افخمي ناراحت تعطيل شدن کاسبي خودش است نه جان مردم. الان هم مجدد ميگويد مدارس و دانشگاه‌ها را بازکنيد! نه اينکه دغدغه علم و دانش داشته باشد… قبلا هم نامه‌اي بلند به وزير بهداشت نوشته بودند که چرا شلوغ مي‌کنيد!، مدافعان سلامت را بزرگ نکنيد! مگر چند نفر از کادر درمان بر اثر کرونا فوت کرده‌اند که اين همه سر و صدا مي‌کنند! آقاي افخمي، مرد باش يک روز يک شيفت بيا بيمارستان کنار همين پزشکان و پرستاران کرونايي کنار بيماران باش. بيا يک روز به هموطنانت خدمت کن. مگر نميگويي کرونا دروغ است؟ اين گوي اين ميدان…»
همچنين سحرذکريا نيز که اين روزها از همه چيز و همه کس شاکي است، در لايو اينستاگرامي خود فرياد مي‌زد: «که خسته شده‌ايم و لطفا واکسني که مي‌خواهيد روي مردم آزمايش کنيد را بياوريد و بزنيد!»

ادامه واكنش‌ها
در اين بين نيز پيام طبرسي عضو کميته علمي ستاد ملي مقابله با کرونا، درباره مطالبه واکسن در چند روز اخير و انتقاد برخي از سلبريتي‌ها در اين باره که اگر واکسيناسيون را در کشور شروع کرده بوديم، مهرداد ميناوند و علي انصاريان را از دست نمي‌داديم، گفت: «سلبريتي‌ها حرف غيرتخصصي نزنند.»
همچنين روزنامه کيهان اين اظهارنظر سلبريتي‌ها را به دليل تاکيد بر خريد واکسن کرونا و آغاز فوري واکسيناسيون، «غيرمتخصص»، «بي‌شرم» و «ابزار دشمن» خواند و نوشت: آنها «تبديل به ابزار فشار دشمن براي سياه‌نمايي» شده‌اند. در اين بين نيز کيانوش جهانپور، سخنگوي سازمان غذا و دارو از ماجرا عقب نمانده و درباره اظهارات سلبريتي‌ها گفته است: «هنوز هم برخي مردم را به قتلگاه دعوت مي‌کنند، هر روز يک نفر يا يک جمع کوچکي قصه‌اي مي‌گويد و سنگي در چاه مي‌افکند که هزار عاقل در بيرون آوردن آن گرفتار مي‌شوند. بدون اينکه شخص خاصي مدنظرم باشد، اگر اشکالي نداشته باشد عرض کنم «اميدوار بود آدمي به خير کسان/ مرا به خير تو اميد نيست، شر مرسان.»
جهانپور ادامه داد: در اين همه‌گيري اغلب اقشار در سرتاسر جهان آسيب ديدند، آسيب‌هاي اقتصادي و رواني توامان، تحريم و تهديدهاي هر روزه بين‌المللي عليه ملت ما هم مزيد بر ساير علل بوده است. با اين همه در مراحل مختلف و در ابعاد مختلف از پيشگيري، تشخيص، درمان و پژوهش و فناوري از عمده ظرفيت‌هاي موجود استفاده شده است. حداقل اجماعي ملي حاصل شده و هر بار هم که از اين نيروي عظيم اجتماعي و البته مشارکت بين بخشي مدد گرفته شد، موثر افتاده است، اما عده‌اي ساز ناکوک مي‌زنند، از خارج و داخل با انگيزه‌هاي مختلف.»

هشدار درگذشت انصاريان و ميناوند
با همه اين اوصاف، رئيس جمهور اعلام کرد که واکسيناسيون اين هفته آغاز مي‌شود. حسن روحاني در جلسه ستاد ملي مقابله با ويروس کرونا گفته است « قبل از 22 بهمن و در همين هفته و طبق اولويت‌هاي وزارت بهداشت کار واکسيناسيون با کادر درمان و بعد افراد داراي بيماري زمينه‌اي و مسن آغاز مي‌شود. کار واکسيناسيون 80 ميليون نفر جمعيت ايران زمان‌بر است و از شهروندان ايراني خواسته همچنان موازين بهداشتي را رعايت کنند. وي با اشاره به فوت مهرداد ميناوند و علي انصاريان دو فوتباليست پيشکسوت ايراني بر اثر ابتلا به ويروس کرونا گفته است رعايت مقررات بهداشتي توسط ايرانيان کاهش يافته است.
همزمان عليرضا ‌رئيسي سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا هم هشدار مشابهي داده و از دو برابر شدن شهرهاي نارنجي در ايران خبر داده است. او گفته است: خوشبختانه هنوز شهر قرمز نداريم، اما شهرهاي نارنجي از 18 تا به 36 رسيده و دوبرابر شده که اين يک هشدار است. شهرهاي زرد از 130 به 178 رسيده و شهرهاي آبي از 306 به 234 شهر کاهش يافته است.
بر اساس اين گزارش شهرهاي عجبشير در آذربايجان شرقي، اردستان در اصفهان، اسفراين در خراسان شمالي، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوي در گلستان، آستانه اشرفيه، بندرانزلي، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهيجان در گيلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جويبار، رامسر، ساري، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تويسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در يزد در وضعيت نارنجي قرار دارند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز