تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
سعید راد:

مجیدی،فرهنگ دینی ما را به دنیا شناساند

سعید راد گفت: محمد رسول الله(ص)، فیلم بسیار خوبی در سینمای ایران است که ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کرد/ امثال مجیدی، درویش و حاتمی‌کیا با غیرت در حال پیش‌برد فرهنگ مذهبی ما هستند
کد خبر: ۱۷۲۰
اخبار معاصر: سعید راد گفت: محمد رسول الله(ص)، فیلم بسیار خوبی در سینمای ایران است که ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کرد/ امثال مجیدی، درویش و حاتمی‌کیا با غیرت در حال پیش‌برد فرهنگ مذهبی ما هستند

سعید راد بازیگر سینما پیرامون فیلم محمد رسول الله (ص) گفت: فیلم محمد رسول الله (ص) و فیلم رستاخیز، دو اثر بسیار خوبی در سینمای ایران هستند.

وی با بیان این که محمد رسول الله(ص)، ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کرد، افزود: ما فرهنگی در ایران داریم که آن، فرهنگ مذهبی ما است منتهی این فرهنگ مذهبی شیعی در دنیا و کاربرد آن در جوامع هنوز شناخته نشده است. اما فیلم سازان ما نظیر مجیدی با همت و غیرت و با تمام مسائل سیاسی که در کشور است در حال انجام دادن این کار هستند و این مسئله بسیار مهمی است.

راد ادامه داد: فیلم سازانی چون "مجید مجیدی"، "احمدرضا درویش"، "ابراهیم حاتمی کیا" و "بهروز افخمی" بسیار گرانبها هستند. اینها کسانی هستند که در کار خود نشان دادند تمام ظرفیت های بالقوه سینما را به بالفعل تبدیل می کنند.

این بازیگر خاطرنشان کرد: اگر این نگاه باشد که این فیلم ها لازم نیست ساخته شود نشان از بی انصافی برخی ها است. حتما باید فیلم سازان بزرگ خارجی بیایند و در کشور فیلم تولید کنند؟ ما خود می توانیم فیلم های بسیار خوبی را تولید کنیم. من در دوره ای مخالف بودم که فیلم برداری برای کاری از خارج وارد کنیم ولی الان نظرم عوض شده و این موضوع را برای پیشبرد فرهنگمان خوب می دانم.

وی همچنین به فیلم رستاخیز نیز اشاره داشت و گفت: من فیلم رستاخیز را تا نیمه بیشتر ندیدم ولی می توانم این موضوع را عرض کنم افرادی که می توانند در سینما چنین کارهایی را تولید کنند بسیار کم هستند و من نوعی به عنوان یک مخاطب سینما چرا باید 10 سال منتظر شوم تا یک فیلم دیگر از آقای درویش ساخته شود؟

محمد رسول الله(ص) فیلمی است با ژانر تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی که داستان زندگی کودکی پیامبر اسلام را روایت می‌کند و در طول سه هفته اکران خود تا کنون نزدیک به چهار میلیارد تومان فروش داشته است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز