تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا؛

کیفیت هوای ‌پایتخت قابل قبول است

کیفیت هوای ‌پایتخت امروز ۲۲ بهمن ماه در محدوده قابل قبول است، اما صبح فردا (۲۳ بهمن ماه) با افزایش تردد خودروها شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش نسبی کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهیم بود.
کد خبر: ۱۷۳۶۹
به گزارش پایگاه خبری معاصر، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که صبح امروز (۲۲ بهمن ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از رشد ناپایداری جو و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل است.

حاکمیت جو ناپایدار همراه با افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند. در اواخر وقت نیز افزایش ترافیک شامگاهی باعث می‌شود بر غلظت ذرات معلق افزوده شود که کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت، بااین‌حال پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

 صبح فردا (۲۳ بهمن ماه) با افزایش تردد خودروها شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش نسبی کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهیم بود. جو ناپایدار و وزش باد مؤثر طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را به‌دنبال خواهد داشت.

با ادامه این شرایط جوی تا ساعات پایانی فردا (۲۳ بهمن ماه) برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۰۵ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۱ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز