تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

۱۸ غول نفتی ژاپنی به میز مذاکره با ایران بازگشتند

دور جدید مذاکرات نفتی ایران با ۲۸ شرکت شامل ۱۸ شرکت نفتی و ۱۰ بانک و موسسه مالی ژاپن به‌منظور ازسرگیری فعالیت‌ها در صنایع نفت و گاز در دوران پساتحریم در تهران آغاز شد.
کد خبر: ۱۷۴

اخبار معاصر: دور جدید مذاکرات نفتی ایران و ژاپن به عنوان یکی از مشتریان سنتی نفت خام ایران صبح امروز یکشنبه ۱۸ مرداد ماه در ساختمان وزارت نفت برگزار شد.

در اولین دور از مذاکرات نفتی ایران و ژاپن، نمایندگان ۲۸ شرکت نفتی، بانک و بیمه ژاپنی حضور یافتند و پیشنهادهای خود به منظور از سرگیری فعالیت ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران را ارائه کردند.

بر اساس اعلام وزارت نفت، در این مذاکرات، مدیران و نمایندگان شرکت های میتسوبیشی، تویوتا، سومیتومو، ایتوچو، سوجیتز، کنساماتسو، میتسویی، کانسایی پینت، ساندن هلدینگ، نیپون استیل، سومیتومو متال، تویو، جِی جی سی(JGC)، کوبه استیل، چیودا، بانک UFJ میتسوبیشی توکیو، گروه بانکی سومیتومو و میتسویی، بانک میزوهو، گروه نفت و انرژی نیپون JX، شواشل، اینپکس، فدراسیون تجارت ژاپن (Keidanren)، جترو، بانک همکاری های بین الملل ژاپن، بیمه صادرات و سرمایه گذاری ژاپن، گروه ملی فلزات و نفت و گاز ژاپن و مرکز همکاری های ژاپن و خاورمیانه حضور یافته اند.

در کنار حضور نمایندگان شرکت نفتی و بانکی ژاپن، بیژن زنگنه وزیر نفت و دایشیرو یاماگیوا معاون وزیراقتصاد تجارت و صنعت ژاپن هم درباره راهکارهای از سرگیری و توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور در دوران پسا تحریم دیدار و گفتگو کردند.

بیژن نامدار زنگنه در این مذاکرات با بیان اینکه پیش از تحریم ها یکی از کشورهای تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز ایران ژاپن بود، گفت: امیدواریم در شرایط جدید پیش آمده پس از لغو تحریم های یک جانبه غرب، این کشور بتواند سهم قبلی خود را از بازار انرژی ایران بازپس بگیرد.

دایشیرو یاماگیوا معاون وزیر اقتصاد ژاپن هم در این دیدار با اشاره به جمع بندی مذاکرات هسته ای در وین تصریح کرد: خوشحالیم که ایران و کشورهای ۱+۵ به توافق دست یافتند و امیدواریم که درشرایط جدید ایران و ژاپن دو شریک موثر و ممتاز درعرصه انرژی باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز