تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:

باید بساط غول کنکور کلا جمع ‌شود

یک نماینده مجلس به موضوع ساماندهی کنکور اشاره کرد و گفت: این قانون تاکنون دو بار اصلاح شده تا هرچه زودتر بحث پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری کلاً برداشته شود و عمدتاً انتخاب رشته برمبنای سوابق تحصیلی صورت پذیرد تا غول کنکور که به خانواده‌ها فشار وارد می‌کند کلا جمع شود.
کد خبر: ۱۷۵۷۰
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از فارس، سیدعلی یزدیخواه نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات،‌ اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درباره نحوه برگزاری و ساماندهی کنکور، اظهار کرد: حدود 30 هزار نفر از جاماندگان کنکوری‌های نظام قدیم اصرار داشتند سال 1400،کنکور در دو گروه نظام قدیم و جدید آموزشی برگزار شود.

وی به موضوع ساماندهی کنکور اشاره کرد و گفت: این قانون تاکنون دو بار اصلاح شده تا هرچه زودتر بحث پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری کلاً برداشته شود و فقط به 10 درصد از داوطلبان محدود شود تا دانشگاه‌های برتر بتوانند با هم رقابت کنند و عمدتاً انتخاب رشته برمبنای سوابق تحصیلی صورت پذیرد و در نتیجه غول کنکور، مؤسسات و گردش مالی وحشتناکی که به خانواده‌ها فشار وارد می‌کند کلاً جمع شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: با توجه به کاهش اقبال جوانان به بحث کنکور و دانشگاه به دلیل اینکه در آن مهارت‌آموزی اتفاق نمی‌افتد و دانشجویان بعد از اخذ لیسانس، فوق لیسانس و حتی دکتری باز بیکار هستند، دانشجویان بیشتر به دنبال رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌روند. 

یزدیخواه گفت: آزمون سال 99-98 با چندین بار تأخیر برگزار شد و تقریباً قریب به 10 درصد غایب داشت. در حال حاضر مردم با کرونا راحت‌تر کنار می‌آیند و پروتکل‌ها را به خوبی رعایت می‌کنند و امیدواریم تا بهار سال آینده طومار ویروس منحوس کرونا در هم پیچیده شود و با واکسیناسیون عمومی مردم، این موضوع را به بایگانی ببریم، اما با این حال اگر هم بخشی از بیماری ادامه داشته باشد منافاتی نمی‌بینیم که آزمون در تاریخ مقرر با انجام پروتکل‌های بهداشتی انجام شود. 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز