تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
در نوفل‌لوشاتو و مهرگان؛

«شب بیست و یکم» و «باغ آلبالو» به روی صحنه می روند

دو نمایش از نوشته‌های محمود استادمحمد و آنتوان چخوف روی صحنه می‌روند.
کد خبر: ۱۷۶۰۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از روابط‌عمومی، مدیر عمارت نمایشی نوفل‌لوشاتو از نخستین پروژه تولیدی این مجموعه با متنی از محمود استادمحمد خبر داد.

داود نامور با اشاره به آغاز به کار عمارت نوفل‌لوشاتو در محل جدید و با رویکردی نو، از برنامه‌ریزی برای تولید تئاترهایی در سال آینده خبر داد و گفت: نخستین پروژه، «شب بیست و یکم» بر اساس متنی از محمود استادمحمد و به کارگردانی مهدی رضایی خواهد بود که فروردین ۱۴۰۰ به صحنه می‌رود.

نامور یادآور شد: به خاطر شناخت از کارگردان کار و ظرفیت‌های نمایش «شب بیست و یکم»، بنا بر این شد تا نخستین پروژه تولید تئاتر نوفل‌لوشاتو این اثر باشد.

مهدی رضایی هم درباره این اثر نمایشی گفت: این متن بارها از سوی کارگردان‌های مختلف اجرا شده، ولی من این نمایشنامه را 11 سال پیش زیر نظر محمود استادمحمد تمرین کردم که باعث شد به کشف جدیدی از لایه‌های پنهانی آن برسیم.

این کارگردان جوان تئاتر ادامه داد: این نمایشنامه قصه دو برادر معتاد به هروئین در دهه ۵۰ تهران است که پدرشان این دو را ۲۱ روز در اتاقی حبس می‌کند تا بتوانند ترک کنند و در این مدت، درگیر اتفاقات خیلی عجیب و خشنی می‌شوند.

رضایی با اشاره به تغییراتی که در گروه اجرایی این اثر از زمان شروع تمرین‌ها تاکنون داده است، گفت: با توجه به اینکه قرار است یکی از نقش‌های اصلی را در نمایش اجرا کنم، برای اینکه لطمه‌ای به کار وارد نشود، آقای مهدی خالدی به‌عنوان کارگردان دوم به گروه اضافه شده است.

مهدی رضایی، میلاد کرباسی، کامران طاهری، ایمان حاج عظیمیان، مجید عراقی، احسان احمدی و برسام نوری‌اسکوئی بازیگران این اثر هستند. 

****

نمایش «باغ آلبالو» به نویسندگی آنتوان چخوف و کارگردانی امیرحسین رضایی روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی، نمایش «باغ آلبالو» به تهیه‌کنندگی رشید گائینی از یک اسفند در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.

فرزاد دشتی، مدیا دشوارپسند، هادی فلاح، روژان رضوانیان، مهشید گودرزی، مریم جزینی، رضا امانلو، مهدی لوئیا، فرزاد سهرابی، سینا علیزاده و امیرحسین رضایی بازیگران این اثر می‌باشند.

از دیگر عوامل نمایش باغ آلبالو می‌توان به مترجم: مریم جزینی؛ منشی صحنه: نازنین مسکنی؛ دستیاران کارگردان: محمدرسول مرادی، محمد قائم‌پناه؛ مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت؛ طراح پوستر: محمد رستگار و عکاس: مسعود انعامی اشاره کرد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «عقده از اتفاق‌هایی در تو نمود می‌کند که در مقابل آن‌ها ناتوانی، چون کودکی.

من حتی به خودمم رحم نکردم، بی رحمی و نابود کردن اوج لذت منه. اطرافیان، محلی که در آن بزرگ شدی و اما بزرگ شدن، چه بزرگ شدنی!»

علاقمندان جهت تماشای این نمایش که از ۱ لغایت ۱۸ اسفندماه، هرشب ساعت ۱۹ در سالن یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود، می‌توانند از طریق سایت تیوال یا گیشه خانه نمایش مهرگان به آدرس خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن بست اول، پلاک ۵ مراجعه کنند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز