تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

دولت باید هرچه سریع‌تر واکسن های بیشتری را وارد کشور کند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اعمال پروتکل‌های سختگیرانه گفت: تا زمانی که جواب آزمایش‌های بالینی واکسن‌های داخلی مشخص شود دولت باید واکسن وارد کند آن هم نه به میزان کم که باید حداقل تعداد واکسن ۵۰ تا ۶۰ میلیون دوز باشد.
کد خبر: ۱۷۷۰۰
به گزارش پایگاه خبری معاصر، همایون سامه یح، با اشاره به هشدارهای اخیر وزارت بهداشت درباره‌ی ورود پیک چهارم شیوع کرونا گفت: متاسفانه آینده خوبی درباره کرونا نمی‌بینم و به ایام شب عید و خرید مردم نزدیک می‌شویم و تجمعات زیاد شده است، از یک ماه و نیم پیش بازار تهران شلوغ شده و مردم بدون رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌ها رفت و آمد می‌کنند خدایی نکرده اگر کرونای انگلیسی به طور وسیع پخش شود کنترل از دست خارج می‌شود.

وی ادامه داد: در این شرایط همچون گذشته توصیه ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اعمال پروتکل‌های سختگیرانه توسط دولت است. دولت باید نسبت به کسانی که پروتکل‌ها را اجرا نمی‌کنند سختگیری کند، چون متاسفانه اوضاع مساعد نیست.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در توضیحی به دولت خواستار واردات هرچه سریع‌تر واکسن شد و گفت: تا زمانی که جواب آزمایش‌های بالینی واکسن‌های داخلی مشخص شود دولت باید واکسن وارد کند آن هم نه به میزان کم که باید حداقل تعداد واکسن ۵۰ تا ۶۰ میلیون دوز باشد.

سامه‌یح توضیح داد: در حال حاضر تنها و تنها کادر درمان مشغول در آی سی یو واکسینه می‌شوند و حتی واکسن برای کادر درمان سایر قسمت‌های بیمارستان وجود ندارد. پس در این شرایط لازم است دولت هرچه سریع‌تر برای واردات واکسن کرونا اقدامات لازم را انجام دهد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز