تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس؛

مطالبات مردم نباید قربانی لجبازی دولت و مجلس شود

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه بی انضباطی زیادی در بودجه سال آینده می‌بینیم گفت: در اصلاحیه بودجه 1400 دولت آینده همچنان بدهی سنگینی دارد.
کد خبر: ۱۷۷۱۳
در اصلاحیه بودجه 1400 دولت آینده همچنان بدهی سنگینی داردبه گزارش پایگاه خبری معاصر، محمد وحیدی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با اصلاحیه دولت بر لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: بودجه با اصلاحات ناچیزی به مجلس آمده است نگاه دولت در مجموعه لوایحی که به مجلس می دهد این است که اگر مجلس مخالفتی کرد همان لایحه را با اصلاحاتی جزیی دوباره ارائه می کند و قطعا قوه مقننه مجبور به تصویب خواهد شد. به همین علت نوعی لجبازی بین دولت و مجلس اتفاق می افتد و مطالبات به حق مردم در آن دیده نمی شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان این که در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ بی انضباطی بی سابقه ای دیده می شود، گفت: رشد بی سابقه اعتبارات در بودجه ای که هم اکنون به مجلس داده شده بسیار آسیب زا است دستگاههای دولتی و هزینه هایشان نشان دهنده عدم صرفه جویی و بی توجهی دولت به خواسته های واقعی مردم است.

وی با انتقاد از محل تامین اعتبار دولت گفت: تامین اعتبار دولت بر اساس شاخص هایی مثل فروش اموال دولت، و اوراق قرضه است تا کی می خواهیم دولت های آینده را بدهکار کنیم. این نگاه نشان می دهد که دولت دوازدهم می خواهد برای دولت سیزدهم تعیین تکلیف کند. اصلاحیه این بودجه نشان دهنده این است که یک کشور ثروتمند با یک دولت فقیر اداره می شود.

وحیدی در انتقاد و مخالفت با اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ از نبود مواردی مثل همسان سازی حقوق بازنشستگان ، و رتبه بندی معلمان و سایر کارکنان و تبدیل وضعیتشان انتقاد کرد و گفت: این نگاه نشان می دهد که دولت به دنبال چاق کردن دلال ها است نه پرداختن به مشکلات مردم و رفع محرومیت.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با اشاره به اصلاحات کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه گفت: بازگشت دولت به بودجه نشان دهنده این است که یک تصمیم جدی برای معضلات جامعه گرفته نشده است، دولت به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه و درمان بیماری بودجه نویسی دقت نکرده است. ما می توانیم همان سه دوازدهم بودجه را تصویب کنیم.

وحیدی در پایان گفت: دولت باید بداند که  در سامان دهی باید راه درستی را انتخاب کند نه این که چون سال آخر دولت است هر چه پیش آمد خوش آمد باشد. ما شرایط حساسی داریم و انتخابات پیش روی کشور است پس به نظرم نمایندگان محترم باید نظر مخالف داشته باشند تا حداقل با بودجه ای پیش نرویم که مجلس اقدامی روی آن انجام نداده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز