تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد؛

افراد بالای 65 سال رایگان درمان می شوند

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای تمام شهرستان‌های کشور تصویب شد افراد بالای ۶۵ سال به هر مرکز درمانی مراجعه کنند، رایگان درمان شوند.
کد خبر: ۱۷۷۲۷
افراد بالای 65 سال رایگان درمان می شوندبه گزارش پایگاه خبری معاصر،  امیرعباس منوچهری، در نشست مشترک مدیران سازمان تأمین اجتماعی با سازمان نظام پزشکی، اظهار کرد: نسخه الکترونیک طرح بزرگی است و شاید حتی بتوان از طرح تحول سلامت هم آن را مهم‌تر دانست.

وی افزود: طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌ها دو طرح جدا از هم ولی تکمیل کننده هم هستند که از اول اسفند با توقف تولید دفترچه جدید گام نخست را در پرونده الکترونیک سلامت بر می‌داریم.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: این طرح باعث تحول جدی در نظام سلامت کشور می‌شود.

منوچهری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقدامی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از کد ملی بیمه شده در نظر گرفته‌اید، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نسخه الکترونیک همین جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی است، یکی از مهم‌ترین نکاتی که توجه داشتیم، بحث ایجاد راهکارهایی برای تأیید صحت فرایند درمان بود یعنی فردی که با دفترچه بیمه مراجعه کرده بیمه اصلی شده است و مرکز درمانی هم از صحت آن اطمینان دارد یا خیر. با اینکه دفترچه صادر می‌شد و عکس هم داشت تخلفات زیادی دیده می‌شود، راه‌هایی مانند انجام انگشت نگاری، چهره نگاری برنامه‌ریزی شده است با سازمان ثبت احوال جلسه داشتیم تا به اطلاعات سه جلدی افراد دسترسی داشته باشیم، به هر حال از ابتدا سختگیری زیادی نمی‌کنیم به همین منظور همه فرایندهای نظارتی را از روز اول آغاز نمی‌کنیم.

وی درباره عدم پذیرش شناسنامه در برخی از مراکز درمانی، ادامه داد: این را نمی‌پذیریم، اگر فردی بدون جلد دفترچه به پزشک مراجعه کند با کارت ملی و شناسنامه می‌توانند خدمت دریافت کنند، در طرف قراردادها مشکلی نداریم می‌توانند با راه‌های استحقاق سنجی وضعیت بیمه فرد ارسال می‌شود و بیمه شده مشکلی نخواهد داشت.

منوچهری افزود: از ابتدای اسفند ۹۹ دفترچه حذف می‌شود به همین دلیل از سه طریق کارت ملی، جلد دفترچه و شناسنامه افراد می‌توانند خدمات بیمه‌ای دریافت کنند.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: هدف ما از اجرای طرح نسخه الکترونیک ذخیره کردن منابع است، این طرح جنبه تبلیغاتی ندارد و یک کار قانونی است چراکه ما بر اساس قانون باید برای نسخه الکترونیک پول پرداخت کنیم نه نسخه‌های دستی!

به گفته منوچهری، برای تمام شهرستان‌های کشور تصویب شد که افراد بیش از ۶۵ سال به هر مرکز درمانی مراجعه کنند درمان آنها رایگان است.

وی بیان کرد: یکی از مزایای اجرای طرح نسخه الکترونیک این است که پول در جای خودش خرج شود، ۶۰ میلیون آدم در سال درگیر چاپ دفترچه بودند که با اجرای این طرح وقت این افراد دیگر به هدر نمی‌رود.

منوچهری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت بیمه های تکمیلی چگونه است، افزود: یکی از دغدغه های ما این بوده است و مذاکراتی با بیمه های بیمه مرکزی داشته ایم و شرکت های بیمه های تکمیلی نامه نوشته شد در نهایت اعلام کردند که همکاری لازم برای تبادل ای پی آی خواهند داشت.

وی گفت: در یکی دو هفته اخیر مذاکره هایی با بیمه های تکمیلی انجام شده است و به ۲۹ شرکت بیمه تکمیلی نامه نوشته شد و توافقات لازم برای بهره مندی بیماران انجام شده است
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز