تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
در جنگ با قانون جدید استرالیا؛

فیس بوک در اقدامی ناگهانی انتشار اخبار در استرالیا را متوقف کرد

امروز کاربران استرالیایی فیس بوک متوجه شدند این شبکه اجتماعی در اقدامی ناگهانی محتوای تمام رسانه‌ها را حذف کرده است.
کد خبر: ۱۷۸۹۹
به گزارش پایگاه خبری معاصر، به نقل از رویترز، صبح امروز کاربران استرالیایی فیس بوک متوجه شدند این شبکه اجتماعی در اقدامی ناگهانی محتوای تمام رسانه‌ها را حذف کرده است. این در حالی است که اختلاف میان دولت استرالیا و شرکت فناوری بر سر تصویب قانون پرداخت هزینه به رسانه‌های محلی برای انتشار اخبار، وارد مرحله جدیدی شده است.

به نوشته نشریه تلگراف فیس بوک اعلام کرد انتشار اخبار تمام رسانه‌های استرالیایی در پلتفرم خود را ممنوع کرده است. همچنین کاربران در سراسر جهان نمی‌توانند محتوای خبری استرالیایی را به اشتراک بگذارند. علاوه بر آن تمام اخبار و گزارش‌های خبری برای کاربران استرالیایی نمایش داده نخواهد شد.

اقدام فیس بوک با انتقادات زیادی از سوی تولید کنندگان اخبار، سیاستمداران و حامیان حقوق بشر روبرو شده است.

جاش فرایدنبرگ خزانه دار استرالیا در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت: فیس بوک اشتباه کرد. اقدامات این شبکه اجتماعی غیر ملزوم بودند. آنها ناشیانه رفتار کردند و این امر به شهرتشان در استرالیا لطمه می‌زند.

او در ادامه اعلام کرد اوایل هفته با مارک زاکربرگ درباره قوانین در حال تصویب گفتگو کرده اما مدیر ارشد اجرایی فیس بوک هیچ هشداری درباره حذف اخبار از پلتفرم مذکور نداده بود.

اقدام ناگهانی فیس بوک به طور کامل با شیوه عملکرد گوگل در مواجهه با تصویب قانون پرداخت هزینه به رسانه‌های استرالیایی متفاوت است. هر دو این شرکت‌ها تهدید کردند سرویس‌های خود در استرالیا را متوقف می‌کنند. اما در عوض گوگل در روزهای اخیر با چند رسانه بزرگ این کشور قراردادهایی برای انتشار محتوا امضا کرد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز