تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
حسن بهشتی پور خطاب به کسانی که می گفتند برجام خیانت است گفت:

اگر برجام بد است چرا اصرار دارید آمریکا برگردد

یک کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه باید اقدامی انجام دهیم تا تحریم ها بی اثر یا کم اثر شوند، گفت: عده ای که پیش از این می گفتند برجام خیانت است اکنون اصرار دارند آمریکا به برجام برگردد.
کد خبر: ۱۸۰۸۶
اگر برجام بد است و به درد نمی خورد چرا اصرار دارید آمریکا برگرددبه گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از ایسنا، حسن بهشتی پور در ارزیابی خود از مواضع و اظهارات مقامات آمریکایی نسبت به مساله برجام گفت: معتقدم نه فقط پروتکل الحاقی بلکه حتی اگر از ان پی تی هم خارج شویم تا غرب نسبت به رفع تحریم ها اقدام کند، آنها این کار را نخواهند کرد زیرا عاملی نیست که غرب در مورد تحریم ها تجدید نظر کند.

وی خاطرنشان کرد: باید اقداماتی انجام دهیم که تحریم ها کارآمدی نداشته باشد، برخی تصورشان این است اگر ذخایر اورانیوم یا درصد غنی سازی را افزایش و یا همکاری با آژانس را کاهش دهیم نتیجه این می شود که غرب به تکاپو بیافتد و تحریم ها را لغو کند.
این کارشناس مسائل بین الملل همچنین بیان کرد: تجربه های گذشته نشان داده، تصور باطل غربی ها این است که از این اهرم فشار علیه ایران استفاده کنند، آن ها خوب چیزی پیدا کردند بنابراین مادامی که تحریم ها را کارآمد ببینند آن ها را لغو نمی کنند.
بهشتی پور با بیان اینکه باید اقدامی انجام دهیم تا تحریم ها بی اثر یا کم اثر شوند، گفت: عده ای که پیش از این می گفتند برجام خیانت است اکنون اصرار دارند آمریکا به برجام برگردد، اگر برجام بد است و به درد نمی خورد چرا اصرار دارید برگردد.
وی ادامه داد: به جای این که اصرار کنیم آمریکا به برجام برگردد، توان اقتصادی مان را بالا ببریم تا تاثیرگذاری تحریم را کم و به صفر برسانیم آن موقع است که تجدید نظر می کنند.
این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به این که برخی ملاحظات از سوی عربستان یا اسرائیل هم در این مسائل دخیل است، گفت: اگر آمریکا مانند زمان اوباما باشد علی رغم تمام مخالفت ها، کار خودش را انجام می دهد و سایر مسائل بهانه است، عامل اصلی اهرم فشار تحریم هاست گرچه اکنون در داخل آمریکا میان دموکرات ها و جمهوری خواه ها نیز اختلاف نظر وجود دارد و هنوز به وحدت نرسیده‌اند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز