تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛

باید پیام واحدی به غرب مخابره شود تا غرب وادار به تصمیم گیری شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: بهتر این است که اجماع فراگیری در داخل ایجاد شود تا پیام واحدی به غرب مخابره شود و غرب وادار به تصمیم گیری شود. اما اگر آنها احساس کنند ما در داخل تشتت داریم از آن سوء‌استفاده خواهند کرد.
کد خبر: ۱۸۱۶۰
به گزارش پایگاه خبری معاصر، جلیل رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: ما در حوزه سیاست خارجی نیاز به اجماع بر سر منافع و امنیت ملی خود داریم، اگر تعریف واحدی از هدف، خواسته و شیوه رسیدن به آن نداشته باشیم آسیب می‌بینیم؛ همچنان که بعد از عملی شدن برجام همین تشتتی که ما در داخل داشتیم به طرف آمریکایی کمک کرد که زیر قولش بزند و به تعهداتش عمل نکند. الان نباید این مسیر را طی کنیم. 

وی افزود: ما یک خواسته مشخص و به حق داریم آن هم این است که غربی ها باید همه تحریم را لغو دهند و فشار را از ملت بردارند و ما هم به تعهدات خود برگردیم. اگر بنا باشد ما به تعهداتمان عمل کنیم و غربی‌ها هیچ اقدامی نکنند قابل پذیرش نیست و هیچ انسان عاقل و منطقی در دولت، مجلس و حاکمیت این تعهد یک طرفه و گفتار درمانی غربی‌ها را نمی‌پذیرد. 

این نماینده مجلس یاد آور شد: من فکر می‌کنم حرفی که دولت و مجلس می زنند یکی است گرچه شاید شیوه بیانش متفاوت باشد. دولت هم می‌خواهد که غربی‌ها به تعهداتشان عمل کند و مجلس نیز همین را می خواهد اما مجلس فشار را بیشتر کرده، بهتر این است که اجماع فراگیری در داخل ایجاد شود تا پیام واحدی به غرب مخابره شود و غرب وادار به تصمیم گیری شود. اما اگر آنها احساس کنند ما در داخل تشتت داریم از آن سوء‌استفاده خواهند کرد. 

وی در پایان با اشاره به مصوبه امروز مجلس درباره لغو بیانیه مشترک ایران و آژانس نیز گفت: برای رسیدن به تخلف دولت و نقض قانون نیازمند جلسه با سازمان انرژی اتمی و شورای عالی امنیت ملی و رییس جمهوری بودیم تا بدانیم دقیقا چه تصمیمی و چرا گرفته شده و بعد با دانستن جزییات تصمیم و بررسی محتوای بیانیه مشترک آژانس و سازمان انرژی اتمی، نتیجه گیری کنیم. معتقدم در این شرایط کشور به همگرایی بیشتر بین‌قوا نیاز داریم. 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز