تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
رئیس سازمان صمت گیلان

ردپای دلالان در انتقال مرغ به خارج از گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: بر اساس آخرین تصمیمات ستاد تنظیم بازار گیلان خروج مرغ زنده از مبادی خروجی استان ممنوع است.گفت: دلالان و سود جویان در انتقال مرغ به خارج از گیلان نقش آفرین هستند.
کد خبر: ۱۸۱۷۵
دلالان در انتقال مرغ به خارج از گیلان نقش آفرین هستندبه گزارش پایگاه خبری معاصر، فرهاد دلق پوش با اشاره به وضعیت بازار مرغ در استان گیلان، اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیمات ستاد تنظیم بازار گیلان خروج مرغ زنده از مبادی خروجی استان ممنوع است.

وی در ادامه افزود: در راستای کنترل و نظارت، تمام کشتارگاه‌ها و کشتارگران و واحدهای صنفی باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به ساماندهی کشتارگران و تعیین نماینده‌ای برای دریافت روزانه ۱۰۰ تن مرغ زنده به قیمت مصوب، گفت: هیچ واحد صنفی نیز حق قطعه بندی مرغ را ندارد.

وی همچنین به افزایش توزیع مرغ گرم از ۲۰۰ تن به ۲۶۰ تن در روز نیز اشاره و اضافه کرد: توزیع مرغ گرم در بازار استان گیلان دو بار در روز به صورت صبح و عصر انجام خواهد شد.

دلق پوش با تأکید بر تشدید نظارت بر بازار مرغ و انجام گشت‌های مشترک بازرسان سازمان صمت، تعزیرات؛ اتاق اصناف و دامپزشکی، افزود: تخصیص شعب ویژه در تعزیرات برای رسیدگی به تخلفات مرغ و بررسی خارج از نوبت پرونده‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار گیلان در زمینه استقرار بازرسان مقیم در کشتارگاه‌ها، گفت: توزیع مرغ منجمد با مجوز ستاد تنظیم بازار کشور از نیمه دوم اسفند آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گیلان به قیمت مرغ زنده نیز اشاره و با بیان اینکه به نرخ مصوب قیمت مرغ زنده ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان است، ادامه داد: قیمت مرغ گرم در واحد صنفی نیز ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات در زمینه نبود مرغ در استان و توزیع نامناسب، اضافه کرد: افزایش قیمت مرغ در استان‌های همجوار و بزرگ که گیلان تأمین مرغ آن را به عهده دارد سبب شده تا بازار استان تحت تأثیر قرار گرفته و ملتهب شود.

دلق پوش تأکید کرد: برخی سودجویی ها در انتقال مرغ به خارج از استان و یا قطعه بندی غیرقانونی مرغ وجود دارد که با آنها برخورد شده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز