تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

دام دو پسر براي زنان و دختران در فضاي مجازي

در ماجراهای مشابه، دو پسر که قصد اغفال و اخاذي از دختران جوان را داشتند دستگير شدند.
کد خبر: ۱۸۱۸
اخبار معاصر: وقتي دختري جوان که مينا نام دارد به پليس فتاي خراسان رضوي مراجعه کرد، پرده از دام‌هاي سياه اين دو پسر برداشته شد. وي به مأموران گفت: حدود دو ماه پيش در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي مجازي با پسري آشنا شدم.

 پسر غريبه به من ابراز عشق و علاقه کرد.او با پيشنهاد ازدواج و حرف‌هاي رويايي که مي‌زد فکرم را حسابي به خودش مشغول کرده بود. پسر جوان با ارسال  پيام‌هاي عاشقانه مرا خام کرد تا عکس‌هاي خصوصي و خانوادگي ام را برايش بفرستم و من نيز اين کار را انجام دادم. اما بعد از آن تغيير رفتار داد و شروع به باجگيري از من کرد تا عکس‌هايم را در فضاي مجازي انتشار ندهد.

خواستگاري اينترنتي
در ماجراي مشابهي، زن 28 ساله اي با مراجعه به پليس  سايبري از تهديد و اخاذي پسري جوان پرده برداشت. اين زن که تجربه شکست در ازدواج نخست را دارد گفت: چندي پيش از طريق گوشي تلفن همراه هوشمند و در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي با پسري دوست شدم. اين پسر جوان با حرف‌هاي احساسي و پيام‌هاي عاطفي مرا خام کرد و وقتي پيشنهاد ازدواج  را از او شنيدم در رؤياهاي خودم سير کردم که هر چه زودتر سر و سامان مي‌گيرم و جلوي دوستان و‌آشنايان سربلند مي‌شوم. او به بهانه شناخت بيشتر خواست تعدادي عکس به او بدهم و من هم حماقت کردم و عکس‌هايم را برايش فرستادم. وي افزود: از همان روز که عکس‌ها ارسال شدند لحن صحبتش تغيير کرد و فهميدم فقط قصد سوءاستفاده اخلاقي و همچنين اخاذي دارد. پسر جوان وقتي با پاسخ منفي ام روبه رو شد تهديد ‌کرد عکس‌هايم را همراه با تهمت‌هاي زشت در فضاي مجازي منتشر خواهد کرد و آبرويم را خواهد برد.

بازداشت 2 مرد تبهکار
رئيس پليس فتاي خراسان رضوي در اين باره گفت: با شکايت دختر جوان و زن 28 ساله‌ تحقيقات گسترده کارشناسان پليس فتا آغاز شد.سرهنگ سيد محسن عرفاني افزود: پليس سايبري در پيگيري علمي‌اين پرونده، پسر25 ساله اي  که قصد اغفال و اخاذي از دختر جوان را داشت دستگير کرد.وي افزود: کارشناسان پليس فتاي خراسان رضوي همچنين در پيگيري پرونده اخاذي از زن 28 ساله نيز به سرنخ‌هايي رسيد که باعث شناسايي متهم پرونده شد. در اين عمليات که با همکاري پليس فتاي قوچان به نتيجه رسيد عامل تهديد و اخاذي اينترنتي  در تربت جام دستگير شد.

انتهای پیام/

منبع: حوادث
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز