تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
واکنش واعظی به انتقاد مجلس از توافق ایران با آژانس اتمی

مجلس به جای توهین به دولت باید جلسه می‌گذاشت

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: عملکرد مجلس در روز دوشنبه برای ما عجیب بود؛ آنچه که ما انجام دادیم، طبق قانون بوده است و برای ما مهم بود که به کشورهای خارجی بگوییم که دولت جمهوری اسلامی قانون های داخلی را اجرا می‌کند و به تبع آن قوانین خارجی را نیز اجرا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۸۲۷۰
به گزارش پایگاه خبری معاصر، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران، اظهار کرد: ما از ۵ اسفند براساس قانون پروتکل الحاقی را که داوطلبانه در برجام پذیرفته بودیم متوقف کردیم؛ طبیعی است که نه برای آژانس و نه برای اعضای برجام خوشایند نیست و سران کشورها ابراز تأسف کرده‌اند اما به هر حال دولت مصمم بود که قانون کشور اجرا شود.

وی افزود: اگر قصد دارند که همه چیز به روال صحیح بازگردد لازمه آن این است که طرف‌های مقابل به برجام پایبند باشند و همچنین ۱۵۰۰ تحریمی که دولت ترامپ علیه ملت و حکومت ایران وضع کرد، لغو شود. ما مصمم هستیم که برجام باید منافع ما را تأمین کند بر این اساس تلاش ما بر این است که براساس آنچه که مقام معظم رهبری رهنمود دادند، عمل کنیم و تلاش خواهیم کرد که روی اصول کشور بایستیم.

واعظی گفت: ما یک بار با آژانس صحبت کردیم و مدارک مربوط به گذشته است و عملاً آنچه که گفته می‌شود موضوع جدیدی نیست یعنی از زمانی که جمهوری اسلامی مذاکرات را با آژانس شروع کرده است، هیچ اتفاق جدیدی نیافتاده است.

وی ادامه داد: انتظار ما این بود که اگر قصد تعامل دارند، قبل از توهین به دولت در مجلس باید این کار را می‌کردند و جلسه می‌گذاشتند. عملکرد مجلس در روز دوشنبه برای ما عجیب بود؛ آنچه که ما انجام دادیم، طبق قانون بوده است و برای ما مهم بود که به کشورهای خارجی بگوییم که دولت جمهوری اسلامی قانون های داخلی را اجرا می‌کند و به تبع آن قوانین خارجی را نیز اجرا خواهد کرد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز