تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
برآورد شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان؛

قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ به ۸۰ دلار برای هر بشکه می رسد

شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان گفت: جای تعجب نخواهد بود که قیمت نفت در تابستان یا پیش از پایان سال جاری میلادی به ۸۰ دلار برای هر بشکه و پیش از پایان سال یا در ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده به بالای ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.
کد خبر: ۱۸۳۰۵
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از بلومبرگ، شرکت دولتی نفت آذربایجان (سوکار) پیش‌بینی کرد که امسال قیمت نفت به ۸۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد، زیرا تقاضا دوباره افزایش می‌یابد و تولیدکنندگان نمی‌توانند بلافاصله با عرضه کافی پاسخگوی آن باشند.

هیال احمدزاده، مدیر ارشد بازرگانی سوکار در این باره گفت: ذخیره‌سازی‌های مازاد نفت که سال ۲۰۲۰ و در پی همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد شد تا تابستان به‌طور کامل کاهش می‌یابد. این در حالی است که افزایش سرسام‌آور قیمت‌های فولاد مورد استفاده در لوله‌ها، چاه‌ها و اتصالات و هزینه بالای سرمایه برای تولیدکنندگان با وجود بهبود تقاضا سبب محدود شدن قابل توجه عرضه از سوی صنعت تضعیف‌شده می‌شود.

وی تصریح کرد: جای تعجب نخواهد بود که قیمت نفت در تابستان یا پیش از پایان سال جاری میلادی به ۸۰ دلار برای هر بشکه و پیش از پایان سال یا در ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده به بالای ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

سوکار با این برآورد افزایش قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی، به رقیب خود یعنی شرکت بزرگ تجارت کالای ترافیگورا پیوست.

احمدزاده افزود: سوکار تاکنون قمدار نفتی را که در زمان بحران کرونا ذخیره‌سازی کرده بود (یعنی حدود ۱۵ میلیون بشکه) فروخته است.

مدیر ارشد بازرگانی سوکار اظهار داشت: انتظار دارد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) کاهش تولید نفت خود را تسهیل کنند و به‌زودی به ظرفیت کامل عرضه نفت خام خود بازگردد.

احمدزاده تصریح کرد: حتی در این صورت هم عرضه نفت کافی نخواهد بود.

وی گفت: این نگرانی وجود دارد که حتی با بازگشت تولید عربستان و تگزاس در ۱۲ ماه آینده با کمبود عرضه روبه‌رو شویم، این مسئله قیمت را بسیار سریع بالا می‌برد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز