تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
در دومین جشنواره ملی نشر دانشگاهی؛

کتاب «چشم‌اندازهای فرهنگ معاصر ایران» به عنوان اثر برتر معرفی شد

مجموعه سه‌جلدی «چشم‌اندازهای فرهنگ معاصر ایران» پژوهش نعمت‌الله فاضلی و مانی کلانی در دومین جشنواره ملی نشر دانشگاهی و در بخش کتاب برتر دانشگاهی، به عنوان اثر برتر شناخته شد.
کد خبر: ۱۸۳۶۹
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، مجموعه سه‌جلدی «چشم‌اندازهای فرهنگ معاصر ایران» پژوهش نعمت‌الله فاضلی و مانی کلانی در دومین جشنواره ملی نشر دانشگاهی و در بخش کتاب برتر دانشگاهی، به عنوان اثر برتر شناخته شد.

آیین اختتامیه این جشنواره ۶ اسفند ماه از سوی انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی برگزار شد. محتوای مناسب علمی، نوآوری در ارائۀ موضوع، نحوۀ نگارش و ویرایش علمی و ادبی متن، همچنین کیفیت ارائه اثر از نظر حروف‌نگاری، صفحه‌آرایی، کیفیت فنی چاپ و صحافی و طراحی جلد معیار داوران در انتخاب کتاب‌های برتر بوده است.

کتاب «چشم‌اندازهای فرهنگ معاصر ایران» که در سه جلد با عناوین «از تمنای اسطوره تا تقلای جامعه»، «ایران در گذر از گذشته به آینده؛ تفاهم ملی یا نزاع بی‌پایان» و «فرهنگ ایرانی در درازنای تاریخ؛ آیا همچنان ایرانی هستیم» از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده به ارزیابی انتقادی دیدگاه‌های اندیشمندان کنونی ایران می‌پردازد.

اندیشمندانی که در این مجموعه طرف گفتگو قرار گرفته‌اند کسانی هستند که در حوزۀ جامعه و فرهنگ معاصر ایران تلاش کرده‌اند تا نظریه یا ایده‌ای را در قالب کتاب، مقاله یا فیلم تهیه یا منتشر سازند و البته برخی از آن‌ها نیز نقشی اساسی در راهبری نظام مدیریتی کشور و به تبع آن تحولات ایران معاصر داشته‌اند؛ اندیشمندان و صاحبنظران چون: جلال ستاری، رضا داوری، سیدمحمدامین قانعی‌راد، محمدرضا اصلانی، سیدمحمد بهشتی، ابراهیم توفیق، مقصود فراستخواه، تقی آزادارمکی، عماد افروغ، محسن رنانی، محمود سریع‌القلم، حسین کچویان و حمیدرضا جلایی‌پور.

این دومین موفقیت این کتاب است. پیش از این کتاب «چشم‌اندازهای فرهنگ معاصر ایران» در سی‌وهشتمین‌جایزه کتاب سال، به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز