تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
مدیرعامل خانه هنرمندان استان زنجان؛

روزهای سخت کرونایی برای هنرمندان

مدیرعامل خانه هنرمندان استان زنجان گفت: در این مدتی که ویروس کرونا شیوع یافته‌ است، هنرمندان روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند.
کد خبر: ۱۸۴۲۸
هنرمندان روزهای سختی را سپری کرده‌اندبه گزارش پایگاه خبری معاصر، فرید احدیان، در رابطه با وضعیت هنرمندان در استان زنجان، اظهار کرد: در این مدتی که ویروس کرونا شیوع یافته‌ است، روزهای سختی برای اهالی فرهنگ و هنر استان بوده و سال بدی را پشت سر گذاشته‌اند.

وی افزود: در این مدت حمایت‌های موثری از هنرمندان صورت نگرفته و برخی از حرف‌ها و حمایت‌ها در حد وعده‌های توخالی باقی مانده‌اند و اگر هم اقدامی از طرف هنرمندان صورت گرفته، به همت ‌خود آن‌ها بوده و از لحاظ اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی از مسئولان در این مدت حتی وقتی برای هنرمندان صرف نکرده‌اند و وجود ویروس کرونا نیز سرپوشی برای برخی از کم‌کاری‌های متولیان فرهنگی شده ‌است، تصریح کرد: ویروس کرونا وجود دارد، ولی نباید اجازه دهیم این ویروس باعث تعطیلی کارهای فرهنگی و هنری استان شود، باید به کرونا به چشم یک فرصت نگاه کرده و از آن نیز استفاده کنیم.

احدیان با بیان اینکه تعطیلی مکان‌هایی مانند فرهنگ‌سرا در استان باعث شده هنرمندان به دفاتر و انجمن‌های خود دسترسی نداشته‌ باشند که بتوانند کاری نیز انجام دهند، ادامه داد: هنرمندان در این روزها با تنفس مصنوعی به حیات خود ادامه می‌دهند و وجود مشکلات اقتصادی و تعطیلی هنر در استان باعث سرخوردگی هنر و هنرمندی که می‌تواند با آثار خود فضای آرامی ایجاد کند، می‌شود؛ همچنین این مشکلات اجازه نمی‌دهد یک هنرمند به کمال فکری خود برسد.

مدیرعامل خانه هنرمندان استان زنجان با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان که در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، عنوان کرد: استفاده از توانایی‌های هنرمندان زنجانی در این کنگره علاوه بر کمک به خود هنرمندان، می‌تواند تاثیر خوبی نیز در تولید محتوا و برگزاری آن داشته ‌باشد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز