تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
بر اساس آخرین گزارش‌ وزارت نیرو؛

ذخایر آب در سدهای کشور به ۲۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون مترمکعب رسید

آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد که میزان ذخایر آب در مخزن سدها به ۲۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی ۹۹-۹۸ بدون کاهش است.
کد خبر: ۱۸۴۶۵
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از وزارت نیرو، بر اساس آمار بهره‌برداری از سدهای مخزنی کشور تا ۲ اسفندماه در سال آبی ۰۰-۹۹ مجموع ظرفیت مخازن سدها ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب بوده که نشان‌دهنده ۵۴ درصد پرشدگی مخازن است.

بر این اساس، به تبع روند طبیعی بارش‌ها، حم ورودی آب از ابتدای سال آبی ۰۰-۹۹ تاکنون برابر با ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل از آن (۱۵ میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب)، بیانگر کاهش ۹ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور است.

این گزارش حاکی است، آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد که میزان ذخایر آب در مخزن سدها به ۲۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی ۹۹-۹۸ بدون کاهش است.

بر اساس این آمار، به تبع میزان ورودی به سدهای کشور، خروجی آب از سدها با کاهش مواجه بوده و تا این مدت ۱۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون مترمکعب خروجی آب از سدهای کشور را شاهد بوده‌ایم، به‌گونه‌ای که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، از کاهش ۱۷ درصدی برخوردار بوده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز