تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

۶۰۰ واحد تولیدی جدید در آذربایجان شرقی افتتاح شده است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سال‌های گذشته چند خط تراکتور سازی بهینه سازی و به روز شد و در صنایع دیگر نیز نوسازی و بهسازی انجام گرفت، ضمن اینکه بیش از ۶۰۰ واحد جدید در سال گذشته در بخش‌های مختلف در استان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۸۶۳۱
به گزارش پایگاه خبری معاصر، محمدرضا پورمحمدی گفت: تراکتور سازی و صنایع پایه استان ما با فناوری دهه‌های ۴۰ و ۵۰ فعال بودند که در سال‌های گذشته چند خط تراکتور سازی بهینه سازی و به روز شد و در صنایع دیگر نیز نوسازی و بهسازی انجام گرفت، ضمن اینکه بیش از ۶۰۰ واحد جدید در سال گذشته در بخش‌های مختلف در استان افتتاح شد.

وی افزود: در صنعت شیرینی و شکلات به ۸۰ کشور صادرات داریم و تبریز به عنوان پایتخت شیرینی و شکلات کشور شناخته شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۳۵ درصد قطعات خودروی کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: اخیراً کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ایدم، چرخشگر، سیبا موتور و انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه‌های صنعتی و خودرو آذربایجان شرقی ایجاد شد تا کشنده‌ها و خودروهای تجاری با توجه به ظرفیت‌های موجود در داخل استان تأمین شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از نظر معادن بسیار غنی بوده و رتبه دوم کشوری را داراست، افزود: از این ظرفیت در گذشته کمتر استفاده شده، اما اکنون در بخش معدن اهتمام جدی وجود دارد و فاز دوم تغلیظ مجتمع مس سونگون عملیاتی شد و فاز سوم را شروع می‌کنیم و بحث ذوب و پالایش نیز در مرحله نهایی شدن است.

پورمحمدی ادامه داد: معدن نفلین سینیت سراب نیز بیش از ۵ میلیارد تن ذخایر مکشوفه دارد که سال گذشته عملیات اجرایی آن با دستور ریاست جمهوری شروع شد و اکنون در مرحله نهایی کردن قرار داد با قرارگاه خاتم الانبیا هستیم.

وی اظهار کرد: مزایده ۳۵۰ معدن در استان انجام شده و در مرحله انتخاب سرمایه گذار هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: به جز معدن مس سونگون، معادن مس متعددی در سطح استان از جمله در شهرستان‌های اهر، هشترود و بستان آباد داریم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در کنار استخراج معادن شهرک‌های صنعتی مرتبط با آن معدن و در واقع صنایع پایین دستی هر کدام از معادن را ایجاد کنیم تا هم ایجاد اشتغال و درآمد کرده و هم از ارزش افزوده این منابع بهره مند شویم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی در حوزه کشت گلخانه‌ای، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم، اظهار کرد: در تولید محصولات باغی و گلخانه‌ای از لحاظ سطح زیر کشت و بازده محصول در واحد سطح افزایش بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی افزود: در بخش کشاورزی فقط وسعت زیرکشت را افزایش نداده‌ایم، بلکه علم، دانش و تکنولوژی را وارد این عرصه کرده‌ایم و با علم نوین، اصلاح بذر و شیوه‌های آبیاری نوین وارد گود شده‌ایم؛ به دلیل سرمایه گذاری‌های خوبی که صورت گرفته، اکنون در تولید مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ، مازاد تولید داریم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز