تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا

برنامه مسابقات انتخابی جام جهانی باز هم تغییر کرد

امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا مجددا برنامه مسابقات انتخابی جام جهانی را تغییر داد و قرار شد در ماه مارس تنها سه مسابقه برگزار شود.
کد خبر: ۱۸۶۶۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز اول اسفندماه اعلام کرده بود بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ که در حکم رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا هم هست، از ۱۰ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ به صورت متمرکز برگزار می‌شود به استثنای چهار مسابقه نپال با استرالیا، عربستان با یمن، تاجیکستان با مغولستان و مغولستان با ژاپن که در روزهای ۲۵ و ۳۰ ماه مارس (فروردین ۱۴۰۰) پیش بینی شده بود.

امروز کنفدراسیون آسیا برنامه جدید این رقابت‌ها را منتشر و تغییراتی در مسابقات ایجاد کرد.

بر اساس اعلام AFC، در گروه D، عربستان در ماه مارس به جای یمن با فلسطین بازی خواهد کرد. محل برگزاری این بازی در کشور عربستان تعیین شده است. دیدار استرالیا با نپال که در همین ماه در تقویم آمده بود، از برنامه حذف شده است.

تیم ملی فوتبال ایران در این مرحله از مسابقات باید به مصاف تیم‌های عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج برود. هنوز مشخص نیست چرا کشورهایی مثل ژاپن و عربستان این فرصت را دارند که یک یا دو مسابقه خود را زودتر از سایر کشورها برگزار کنند و تعهدات کشورها برای برگزاری مسابقاتی به این شکل چیست.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه سوم انتخابی جام جهانی شرایط خوبی ندارد و با ۶ امتیاز بعد از عراق و بحرین در رده سوم است. برگزاری مسابقات متمرکز به صورت فشرده در صورتی که با میزبان نبودن ایران هم همراه بشود، کار تیم ملی کشورمان را برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی و همچنین حضور در جام ملت‌های آسیا دشوارتر می‌کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز