تهران ۱۴.۸۴° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا؛

چند توصیه برای کاهش آلرژی های فصل بهار

با نزدیک شدن به آغاز فصل بهار علائم آلرژی فصلی همچون عطسه، سرفه، آبریزش بینی و خارش چشم‌ها در بسیاری از افراد بروز می‌کند، چند توصیه برای بیماران مبتلا به آلرژی های فصلی ارائه شده است.
کد خبر: ۱۸۶۸۶
به گزارش پایگاه خبری معاصر، کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا برای کنار آمدن با این علائم کلاسیک تب یونجه توصیه هایی را داشته است.

این دستورالعملها برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که از بیماران مبتلا به آلرژی های فصلی مراقبت می کنند، منتشر شده است.

مدیر این مرکز گفت: این دستورالعمل تاکید کننده این واقعیت است که سرفه یکی از علائم رایج تب یونجه است. بسیاری از مردم از این موضوع آگاهی ندارند و به خصوص از آنجاییکه که فصل بهار دیگری را با بیماری کووید-۱۹ روبرو هستیم، افراد باید توجه داشته باشند که سرفه لزوما از علائم کووید-۱۹ نیست و می تواند بخشی از آلرژی باشد.

در این دستورالعمل توصیه شده است که باید از مصرف آنتی هیستامین های نسل اول مانند دیفن هیدرامین و کلرفنیرامین خودداری کرد. این داروها می توانند باعث خواب آلودگی و علائمی مانند خشکی دهان، خشکی چشم و یبوست شوند. در عوض کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا مصرف داروهای غیر آرامبخش مانند سیتریزین، لووستیریزین، فکسوفنادین، لوراتادین یا دسلوراتادین را توصیه می کند.

در این دستورالعمل ها آمده است: کورتیکواستروئیدهای استنشاقی مانند فلوتیکازون، مومتازون، بودزوناید و تریامسینولون در صورت داشتن علائم آلرژی مداوم به خصوص اگر بر کیفیت زندگی فرد تاثیر بگذارد، موثرترین روش درمان هستند. حتی ممکن است به کنترل علائم همراه با آلرژی چشم کمک کنند.

در این دستورالعمل تاکید شده که سودوافدرین ضد احتقان خوراکی می تواند به رفع گرفتگی بینی کمک کند اما ماده اصلی در متامفتامین است. سودو افدرین عوارض جانبی زیادی از جمله بی خوابی، از دست دادن اشتها، تحریک پذیری و تپش قلب دارد. در صورت بارداری مصرف این دارو توصیه نمی شود.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، نبود اطلاعات کافی به این معنی است که متخصصان این کالج نمی توانند در مورد روش های درمانی جایگزین مانند طب سوزنی یا داروهای گیاهی برای درمان تب یونجه توصیه هایی داشته باشند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز