تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
شهردار تهران گفت:

معضل بوی نامطبوع در خارج از محدوده شهری تهران است

این بوی نامطبوع در خارج از محدوده شهری تهران است اما چون این معضل به نام تهران مطرح است و چهره خوبی برای پایتخت ندارد، شهرداری در مدیریت آن کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۸۸۱۰
به گزارش پایگاه خبری معاصر، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح دو ایستگاه مترو دولاب و میدان قیام که به دستور رئیس جمهور انجام گرفت، افتتاح دو ایستگاه در دو منطقه تاریخی تهران را تبریک گفت و در خصوص ۳ تذکر رئیس جمهور به شهرداری از جمله بوی نامطبوع تهران گفت: این بوی نامطبوع در خارج از محدوده شهری تهران است اما چون این معضل به نام تهران مطرح است و چهره خوبی برای پایتخت ندارد، شهرداری در مدیریت آن کمک می‌کند.

وی در خصوص گلایه رئیس جمهور از ساخت و سازهای نامتوازن در شهر تهران نیز اظهار داشت: انسجام ساختمان‌ها کاری میان مدت و بلندمدت است و این کار در دستور کار قرار خواهیم داد.

حناچی درباره تاکید رئیس جمهور بر برچیده شدن تکدی‌گری از تهران و دیگر شهرهای کشور نیز گفت: در زمینه تکدی‌گری شهرداری مسئولیت‌هایی دارد و برای کودکان کار و متکدیان مراکزی برای آموزش و ساماندهی در نظر گرفته است.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش خطوط و ایستگاههای مترو و بروز مشکل کمبود قطار نیز ابراز داشت: برای تأمین قطار با سازمان برنامه و بودجه قراردادی به منظور تأمین قطارهای ساخت داخل که ۸۰ درصدشان داخلی سازی شده است امضا شده است و با حمایت‌های مالی دولت در تأمین قطار می‌توانیم سر فاصله حرکت متروها را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: به این منظور نیازمند ۱۵۰۰ تا ۲ هزار واگن قطار هستیم که ۶۳۰ واگن طبق قرارداد نوشته شده از چین وارد می‌شود و مابقی در شرکت‌های واگن سازی داخلی ساخته خواهد شد.

شهردار تهران درباره مساله پیش آمده برای محاصره پارک شهر و تئاتر شهر نیز توضیح داد: این محدوده یکی از مفاخر معماری معاصر است و هیچ کار غیر کارشناسی در آنجا  انجام نمی‌شود و درباره حفاظت از پارک شهر به شکل کارشناسی بحث‌هایی شده است.

وی یادآور شد: ۸ ایستگاه دیگر در امتداد خط ۶ و ۷ مترو تا سال آینده افتتاح می‌شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز