تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت:

میکروفن یکی از آلوده‌ترین اشیاء به عفونت‌های تنفسی است

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افراد نباید هنگام سخنرانی با میکروفن ماسک خود را بردارند زیرا میکروفن یکی از آلوده‌ترین اشیاء به عفونت‌های تنفسی است.
کد خبر: ۱۸۸۷۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر، دکتر محمدرضا ناظر اظهار کرد: متاسفانه اشتباهی که رایج است افراد هنگام سخنرانی با استفاده از میکروفن ماسک خود را برمی‌دارند.

وی اضافه کرد: این درحالیست که میکروفن یکی از آلوده‌ترین اشیاء به عفونت‌های تنفسی است.

این  متخصص بیماری‌های عفونی گفت: حتی بیماری داشتیم که از طریق میکروفن به بیماری مونونوکلئوز عفونی (Infectious mononucleosis) مبتلا شده است.

ناظر بیان کرد: دیگر بیماری‌های تنفسی نظیر آنفلوآنزا، کرونا، ویروس‌ها و ... مسلما از طریق میکروفن راحت‌تر منتقل می‌شود.

وی در خصوص انتقال بیماری کرونا از طریق محیط‌های مسقف با بیان اینکه  تهویه داخل مغازه‌ها و مکان‌های مسقف در ادارات و پاساژها نصب  شود و فعال باشد، گفت: چنانچه مکان‌های مسقف تهویه خوبی نداشته باشند زدن ماسک به تنهایی جوابگو نیست،  اظهار کرد: باید تهویه‌ها را در این مکان‌ها چندبرابر تقویت کرد.

این متخصص عفونی بر رعایت موازین بهداشتی(شستن مکرر دست‌ها) به خصوص در جاهای عمومی و شلوغ تاکید کرد و ادامه داد: افراد از دست دادن به همدیگر خودداری کنند، مهمترین نکته این است که فرد بیمار در جامعه حضور نیابد و چنانچه مجبور به حضور در بین افراد شد حتماً ماسک بزند و موازین بهداشتی را رعایت کند.

این استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی لرستان هدف از ماسک زدن را در ۸۰ درصد موارد جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دانست و بیان کرد: با توجه به  انتقال  ویروس باید اقدامات جدی برای مهار کرونا انجام داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز