تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خبر داد؛

بیشترین موارد ابتلا به کرونا مربوط به خانمهای خانه دار است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه بیشترین موارد ابتلا به کرونا در استان قزوین مربوط به خانمهای خانه دار است گفت: شرکت در میهمانی بالای ده نفر و حضور در بازار بیشترین دلیل ابتلا به کرونا در هفته های اخیر است.
کد خبر: ۱۸۸۹۱
به گزارش پایگاه خبری معاصر، پیمان نامدار بعد از ظهر شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: رشد ویروس جهش یافته به شدت در سطح کشور مخصوصاً استان های همجوار مشاهده می شود و این به معنای نیاز به رعایت بیشتر پروتکلها است.

وی افزود: ویروس جهش یافته در آبیک به دلیل تمام برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در همان نطفه خفه شد و در هیچ جای استان ویروس جهش یافته نداشته ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: از حدود یک ماه پیش تا به امروز با کمک سپاه صاحب‌الامر و قرارگاه شهید سلیمانی روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تست در حال انجام است و این اقدام بزرگ و ارزشمندی است و دنبال تست بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بستری جدید داشته ایم عنوان کرد: هم‌اکنون ۲۰۶ نفر در بیمارستان های استان قزوین به دلیل ابتلا به این بیماری بستری هستند.

نامدار با بیان اینکه در حال حاضر ۶۴ نفر در آی سی یو بستری هستند عنوان کرد: در حال حاضر هیچ بیمار در انتظار آی سی یو در بیمارستانهای استان نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه با شش فوتی در مجموعه یک هفته جزو هفته های آرام را داشتیم تصریح کرد: با توجه خاصیت ویروس جهش یافته که جوانان را درگیر کرده و شدت بیشتری دارد و باعث خواهد شد در رنگ بندی شهرستان ها به زودی تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین موارد ابتلا به کرونا در استان قزوین مربوط به خانمهای خانه دار است گفت: شرکت در میهمانی بالای ده نفر و حضور در بازار بیشترین دلیل ابتلا به کرونا در هفته های اخیر است.

وی در پایان یادآور شد: در مرحله اول ۱۰۵ واکسن برای کادر ویژه آی سی یو در چند بیمارستان تخصیص یافت اما در مرحله دوم علاوه بر کادر درمانی سالمندان آسایشگاه بهزیستی، جانبازان شیمیایی و غسال های آرامستان در این مرحله واکسینه خواهند شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز