تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران گفت:

آب شرب هیچ ‌مدرسه‌ای در تهران به دلیل بدهی قطع نشده است

بر اساس قانون، مدارس دولتی به ازای مصرف ۱۶۰ لیتر آب در ماه برای هر دانش‌آموز معاف از پرداخت آب‌بها هستند و تا امروز آب شرب هیچ ‌مدرسه‌ای در استان تهران به دلیل بدهی آب‌بها قطع نشده است.
کد خبر: ۱۸۹۵۷
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از وزارت نیرو، سید رسول باقری گفت: بر اساس قانون، مدارس دولتی به ازای مصرف ۱۶۰ لیتر آب در ماه برای هر دانش‌آموز معاف از پرداخت آب‌بها و تبصره‌های قانونی هستند.

باقری ادامه داد: چنانچه مدارس دولتی بیشتر از این مقدار مصرف کنند، آب بهای آنها با نرخ قیمت تمام شده آب (نرخ دستگاه‌های اجرایی) محاسبه می‌شود و همچنین مصرف بالاتر از ظرفیت قراردادی در ماه نیز مشمول محاسبه با نرخ آزاد خواهند بود.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی به ۳۱۹۸ مدرسه دولتی در استان تهران افزود: هم اکنون ۱۹۸۸ مدرسه دولتی و ۶۳۹ مدرسه غیردولتی افزون بر ۹۲ میلیارد ریال آب بها به شرکت آب و فاضلاب استان تهران بدهکار هستند.

باقری با تاکید بر رایگان بودن آب بهای مدارس دولتی تا سقف ۱۶۰ لیتر به ازای هر دانش‌آموز در ماه گفت: آب‌بهای مدارس غیرانتفاعی تا ظرفیت قراردادی با نرخ آموزشی و بالاتر از آن به صورت نرخ آزاد محاسبه می‌شود.

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران با تاکید بر همکاری این شرکت با آموزش و پرورش گفت: این شرکت آماده است تا مساعدت لازم را برای دریافت بدهی مدارس به صورت اقساط فراهم سازد.

به گفته معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران در خصوص کارمزد دفع فاضلاب، آبونمان آب و آبونمان فاضلاب هیچ گونه معافیتی برای مدارس وجود ندارد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : آب آب شرب مدارس بدهی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز