تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
رییس بنیاد مستضعفان گفت:

۳۴ هزار واحد مسکونی برای محرومان کشور احداث می‌شود

طبق تفاهمنامه منعقد شده با سه دستگاه، ۳۴ هزار واحد مسکونی برای محرومان کشور احداث می‌شود.
کد خبر: ۱۸۹۷۲
به گزارش پایگاه خبری معاصر، پرویز فتاح روز یکشنبه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح کشاورزی بنیاد مستضعفان، در جمع خبرنگاران افزود: این تفاهم نامه ها برای ساخت ۲۰ هزار واحد با بنیاد مسکن، ۱۰ هزار واحد با کمیته امداد و برای مددجویان این نهاد و ساخت ۱۴ هزار واحد هم از با بهزیستی امضا کرده ایم که از این تعداد ۱۰ هزار واحد تحویل شده است.

وی با اشاره به گامهای اساسی بنیاد مستضعفان برای مسکن دار کردن محرومان، یادآورشد: احداث مسکن محرومان در سال ۱۴۰۰ نیز جزو برنامه های این بنیاد قرار دارد.

رییس بنیاد مستضعفان همچنین بااشاره به افتتاح ۱۰ طرح کشاورزی، باغداری و گلخانه ای از طریق ویدئو کنفرانس به طور همزمان در هفت استان کشور، اظهار داشت: با افتتاح این طرح ها یک‌هزار و ۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی زیر کشت پسته، زیتون، گردو و صیفی جات رفت و حدود ۱۰ هزار تن به ظرفیت تولید این محصولات اضافه شد.

فتاح تصریح کرد: برای این طرح ها ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و توسعه آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بااشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ هکتار کشت بافت گردو در شهرستان خرمدره، گفت: بر روی این نهال ها کار شده است تا دیربرگ و دیرگل باشندو این طرح از شهرستان خرمدره آغاز شده و در کل کشور توسعه خواهد یافت.

فتاح افزود: طرح چشمه پیوندکی می‌تواند همه اراضی زیرکشت محصول گردو را تغذیه کند و نهال های آنها را به دیربرگ و دیرگل تغییر دهد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث امنیت غذایی جدی هستیم، خاطرنشان کرد: امنیت غذایی به امنیت ملی و نظام گره خورده است و دشمنان از این خلاء سوءاستفاده می کنند بر همین اساس در تامین غذا باید تا می‌توانیم به سمت خوکفایی برویم و با وجود اینکه در بخش هایی به این هدف رسیده ام و در جاهایی نیز عقب هستیم.

فتاح بااشاره به عزم نظام در سطح دولت، مجلس و مسوولان به استفاده از تکنولوژی های نوین با راندمان بالا، تصریح کرد: بنیاد مستضعفان نیز در این زمینه کنار بقیه نهادها است تا سرمایه گذاری بیشتری انجام شود و منافع حاصل از این طرح ها بخشی به سمت توسعه مجدد و بخشی به سمت محرومان و مستضعفان هدایت شود.

وی یادآورشد: محصولات گلخانه ای این بنیاد در کرمان ۱۵ هکتار است که تا ۹۰ درصد آنها صادر می شود، ۱۰۰درصد محصولات گلخانه ای این بنیاد در ساری صادر می شود و مشتریان آنها را پیش خرید می کنند چراکه از نظر ارگانیکی تست شده است.

فتاح تاکید کرد: با وجود اینکه این محصولات ظرفیت ارز آوری دارد، تامین داخل هم جزو اولویت ما است و در این خصوص با وزارت جهاد کشاورزی همسو عمل می کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اموال بنیاد مستضعفان را امانت این قشر در نزد بنیاد مسکن دانست و گفت: این اموال نباید دست ارگانی باشد، منافع و اجاره آنها باید برای مستضعفان باشد.

فتاح با بیان اینکه اگر اداراتی از این اموال استفاده می کنند همه منافع آن باید به سمت مستضعفان برگردد، گفت: مجلس انقلابی طرحی آورده است که بر مبنای آن املاکی که از بنیاد مستضعفان در دست دولتی ها است طبق تبصره ای سال آینده به بنیاد معوض بدهند یا آنها را برگردانند که این حرکت انقلابی خوبی است.

وی افزود: با قوه قضاییه نیز تعامل بسیار خوبی داریم، چند شعبه خاص املاک و پرونده های بنیاد مستضعفان ایجاد کرده اند، سرعت رسیدگی بسیار خوب است تا از مستضعفان حقی ضایع نشود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز