تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس گفت:

این روزها در سکوت سیاسی قبل از انتخابات به سر می‌بریم

متأسفانه ما این روزها در سکوت سیاسی قبل از انتخابات به سر می‌بریم. حتی نمایندگان مجلس هم نمی‌دانند که چه کسانی به صورت جدی کاندیدا می‌شوند. به نظرم خیلی‌ها منتظر اعلام نامزدهای شاخص مثل معاون اول رئیس جمهور یا رئیس دستگاه قضا و حتی ظریف، هستند.
کد خبر: ۱۸۹۷۹
به گزارش پایگاه خبری معاصر، جلال محمود زاده در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: همه ما مشکلات کشور را می‌دانیم. مردم این روزها از عملکرد دولت در زمینه اشتغال و اقتصاد ناراحت هستند. از طرف دیگر مسائلی مثل کاهش ارزش پول ملی و عدم توسعه متوازن مناطق مختلف، بر اعتراض مردم می‌افزاید.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سالهای اخیر طبقات متوسط به پایین بیش از دیگر اقشار تحت فشار قرار گرفته‌اند، گفت: دولت دوازدهم موفقیتی در زمینه اشتغال و اقتصاد نداشته است. بر اساس آمارها مسکن در دو سال گذشته بیش از ۵۰۰ درصد رشد کرده است. ما حتی نتوانستیم اشتغال سابق را نیز حفظ کنیم. تعداد زیادی از کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی ما تعطیل شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تورم حاکم بر اقتصاد کشور، وضعیت اقشار متوسط و متوسط رو به پایین را تشریح کرد و گفت: ارزش پول ملی ما در چند سال گذشته کاهش زیادی را تجربه کرده است. ماجرایی که حتی سخنگوی دولت یک بار صراحتا گفت که به خاطر کسری بودجه دولت، قیمت ارز را به عبارتی دست کاری کرده‌ایم. همه این مسائل بر انتخابات ۱۴۰۰ تأثیرگذار است چرا که کسی می‌خواهد نامزد شود باید برای همه مشکلات فوق برنامه عملی داشته باشد.

محمودزاده با تأکید بر «پرهیز از شعارگرایی از سوی نامزدها» اظهار کرد: مردم از حرف‌های رنگ و لعاب‌دار خسته شده‌اند. کسی نمی‌تواند از این طریق مردم را پای صندوق رأی بکشانند. راه حلش این است که نامزدها برای حل مشکلات سه برنامه کوتاه مدت، متوسط مدت و بلند مدت ارائه کنند. این برنامه باید قابل اجرا باشد یعنی بر پایه دخل و خرج دولت نوشته شود. شعارهای جناحی اصلاح طلبانه و اصول گرایانه نمی‌تواند کمکی به جمع کردن رأی کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات ریاست جمهوری قبلی گفت: دولت سابق به مناطق کردنشین و اهل سنت یک بیانیه ۱۰ ماده‌ای داد. دولت مدعی شده بود که امکانات فراهم کرده و توسعه متوازن ایجاد خواهد کرد. دولت تدبیر و امید ادعا کرده بود که اقلیت‌های قومی و مذهبی را در مسئولیت‌ها دخیل کرده و دیدگاه‌های امنیتی در مناطق مرزی را می‌کاهد. همه این موارد قول‌هایی بود که دولت قبلی به ما داد اما هیچ کدام را عملیاتی نکرد. پس نمی‌توان مردم را با شعار به پای صندوق‌های رأی کشاند.

محمودزاده راهکار افزایش مشارکت مردم در انتخابات را ارائه برنامه‌های اقتصادی عملیاتی دانست و تأکید کرد: به نظرم نامزدها باید خیلی زود دست به کار شوند. متأسفانه ما این روزها در سکوت سیاسی قبل از انتخابات به سر می‌بریم که اصلا چیز خوبی نیست. حتی نمایندگان مجلس هم نمی‌دانند که چه کسانی به صورت جدی کاندیدا می‌شوند. ما باید این واقعیت را در نظر بگیریم که در حالت عادی وضعیت خوبی از نظر مشارکت نخواهیم داشت؛ سکوت فعلی می‌تواند وضعیت را بدتر کند. چرا که لازمه ایجاد شور و شوق در مردم این است که جناح‌های سیاسی در ایران سریعا نامزدها و برنامه‌هایشان را رسما اعلام کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که علت سکوت فعلی چیست؟ گفت: نظر من این است که خیلی‌ها منتظر اعلام نامزدهای شاخص هستند. نامزدهای شاخص مثل معاون اول رئیس جمهور یا رئیس دستگاه قضا و حتی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت دوازدهم. بسیاری از نامزدها منتظر این هستند که چه کسانی از افراد مذکور برای انتخابات می‌آیند. ما نیازمند مشارکت حداکثری هستیم. اعلام کاندیداتوری این افراد یا کاندید نشدن آنها به صورت قطعی، سکوت سیاسی فعلی را می‌شکند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال حضور یا عدم حضور محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من فکر می‌کنم که آقای قالیباف منتظر آقای رئیسی است. قضاوت شخصی من این است که اگر آقای رئیسی بیاید، قالیباف برنامه‌ای ندارد. اعلام حضور نامزدهای شاخص همه چیز را مشخص می‌کند. ما نسبت به سالهای گذشته تحرک سیاسی کمی داریم و حال و هوای انتخابات در بین مردم و مسئولان ضعیف است. این وضعیت باید تغییر کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز