تهران ۱۰.۴° كمينه ۱۰.۴°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
با تصویب شورای عالی شهرسازی؛

بافت فرسوده تهران افزایش یافت

وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ارسال نامه‌ای به استاندار تهران، شهردار و رئیس شورای شهر، مصوبه این شورا در خصوص افزایش محدوده بافت فرسوده این شهر را به آنان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۹۰۷۹
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ارسال نامه‌ای به انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و پیروز حناچی شهردار و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، مصوبه اخیر این شورا در خصوص افزایش محدوده بافت فرسوده شهر تهران را به آنان اعلام کرد.

در بخشی از این نامه آمده است:

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه ۲۷ بهمن ۹۹ مصوبه ۲۴ آذر ۹۹ کمیسیون ماده پنج شهر تهران با موضوع الحاق ۱۵۱۹ هکتار (۱۱۶۸ هکتار بدون احتساب معابر)، به محدوده ۳۳۸۶ هکتاری بافت فرسوده شهر تهران (مجموعاً ۴ هزار و ۹۰۵ هکتار) و افزایش حدود ۴۵ درصدی محدوده مذکور را مورد بررسی قرار داد و ضمن توجه به گزارش دبیرخانه شورای‌عالی، به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود:

۱. محدوده‌های واجد سه شرط ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری، مطابق نقشه‌های مورد تأیید کمیسیون ماده پنج مورد تأیید قرار گرفت.

تبصره: در محدوده بازار تهران و راسته‌های عمده تجاری، صرفاً واحدهای مسکونی که اقدام به اخذ پروانه تخریب و نوسازی می‌کنند، از مشوق‌ها و تسهیلات قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برخوردار خواهند بود.

۲. تصمیم‌گیری در خصوص محدوده‌هایی که فقط دو شاخص «ناپایداری» و «ریزدانگی» را دارا هستند، به تصویب شاخص‌های جدید شناسایی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری (موضوع مصوبه ۳۰ دی ۹۸) و بررسی در کمیته فنی موکول می‌شود.

۳. با تصویب کمیسیون ماده ۵ تهران، بلوک‌های شهری واقع در محدوه‌های مصوب قبلی که تا پایان سال ۱۴۰۰ با اقدامات نوسازی اعم از احداث معابر طرح تفصیلی، نوسازی بناها و تجمیع قطعات ریزدانه واجد شاخص‌های سه‌گانه بافت فرسوده نخواهند بود، از محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد تهران حذف شوند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز