تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
وزیر امور خارجه کشورمان گفت:

وزارت امور خارجه توسعه گرا، باید یک دستگاه سیاسی و اقتصادی باشد

ظریف گفت: ما به سفرای خود در خارج تاکید کرده ایم که ارزیابی عملکرد آنها براساس میزان صادرات کالای غیر نفتی، صادرات خدمات فنی مهندسی، صادرات نیروی انسانی و واردات سرمایه، فناوری و توسعه گردشگری است.
کد خبر: ۱۹۱۰۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر، نشست وزیر امور خارجه کشورمان با شرکتهای نمونه و ممتاز صادر کننده کالا و خدمات فنی و مهندسی به منظور بررسی تجارت خارجی و صدور خدمات فنی و مهندسی عصر روز سه شنبه برگزار شد.  

در این دیدار سه ساعته محمد جواد ظریف پس از آگاهی از دیدگاههای مدیران و فعالین اقتصادی کشور  طی سخنانی اظهار کرد: صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی یکی از حوزه های مهم توسعه کشور است و جهش تولید بدون صادرات امکان پذیر نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان لزوم اهتمام  و کمک وزارت امور خارجه به تولید کنندگان داخلی برای گسترش صادرات را مورد تاکید قرار داد و نقش بخش خصوصی در توسعه صادرات را بی بدیل دانست و افزود: وظیفه دولت و وزارت امور خارجه حمایت از صادر کنندگان بخش خصوصی است و دولت نمی تواند جای بخش خصوصی را در این رابطه بگیرد.

ظریف اطلاع رسانی به شرکتهای داخلی در مورد ظرفیتهای کشورهای خارجی در مورد پروژه ها و مزایده ها برای صادرات کالا یا خدمات فنی و مهندسی داخلی  را یکی از وظایف وزارت امور خارجه دانست و افزود: از دیگر وظایف ما معرفی و انتقال  توانمندیهای داخلی به کشورهای خارجی است تا شرکتهای ایرانی بتوانند در مناقصه های خارجی و بین المللی شرکت کنند.

وزیر امور خارجه همچنین بر تقویت نگرش اقتصاد محور در بدنه کارشناسی و مدیریتی وزارت امور خارجه تاکید کرد و افزود: وزارت امور خارجه توسعه گرا، باید یک دستگاه سیاسی و اقتصادی باشد.

ظریف همچنین گفت: ما به سفرای خود در خارج تاکید کرده ایم که ارزیابی عملکرد آنها براساس میزان صادرات کالای غیر نفتی، صادرات خدمات فنی مهندسی، صادرات نیروی انسانی و واردات سرمایه، فناوری و توسعه گردشگری (افزایش سفرگردشگران به ایران)  است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین عزم وزارت امور خارجه جهت آموزش مسائل اقتصادی به دیپلماتهای اعزامی  به خارج از کشور را خاطر نشان کرد و بر همفکری با فعالان بخش اقتصادی در این رابطه و انتقال نیازهای اقتصادی کشور به سفرا و دیپلماتها تاکید کرد.

در ابتدای این نشست مدیران و فعالین اقتصادی ضمن بیان فعالیتهای خود در داخل و خارج از کشور به تشریح چالشها و موانع موجود در این زمینه پرداخته و انتظارات خود از وزارت امور خارجه در این عرصه را بیان کردند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز