تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
خواسته نماینده اهواز؛

پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان دقیق اجرا شود

مجتبی یوسفی در مجلس با اشاره به مشکلاتی که تشدید شیوع بیماری کرونا در استان خوزستان برای کادر درمانی و کسبه و بازاریان ایجاد کرده است، خواستار اجرای دقیق پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان شد.
کد خبر: ۱۹۱۶۷
به گزارش پایگاه خبری معاصر، مجتبی یوسفی، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در سطح استان خوزستان، بیان کرد: متاسفانه این روزها وضعیت در سطح استان خوزستان خوب نبوده و یازده شهر در وضعیت بحرانی قرار دارند. از نظر بنده وضعیت کنونی دو علت دارد. یکی اینکه تصمیمات مدیریتی به موقعی برای حمایت از کسبه، بازاریان و افرادی که درآمد ثابت ندارند گرفته نشد. از سوی دیگر اتخاذ برخی از تصمیمات مانند برگزاری جشنواره فیلم فجر به مردم القا کرد که شرایط عادی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه اتخاذ برخی از تصمیمات منجر به عادی انگاری بیماری در سطح جامعه شد. از سوی دیگر شرایط مساعد آب و هوایی در سطح استان منجر به جذب مسافر به منطقه شد. متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی نیز در سطح استان کم رنگ شده و همه این عوامل دست به دست هم داد تا شرایط امروز استان بحرانی شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد، متاسفانه ۴۰ درصد آمار فوتی های کشور مربوط به استان خوزستان است. از مردم خواهش می شود تا پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند.

وی با بیان این که اخیرا با مسدولان مربوطه صحبت کرده است گفت: قرار شد  حدود۲۰ هزار دز واکسن کرونا به استان خوزستان اختصاص یافته و برای کادر درمانی استان که تحت فشار هستند و افرادی که دارای بیماران زمینه ای می باشد؛ مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: وضعیت کنونی مشکلات جدی را برای کادر درمانی که یکسال است برای حفظ جان مردم سلامت خود را به خطر انداخته اند و کسبه و بازاریان که هیچ درآمد ثابتی ندارند؛ ایجاد کرده است‌. از مردم تقاضا داریم پروتکل های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند. این صحیح نیست که ما همیشه کوتاه ترین راه را انتخاب کرده و با تعطیلی بازار مشکلات این قشر را که هیچ منبع درآمدی ثابتی ندارند، تشدید کنیم.

وی افزود: متاسفانه امروز از سوی برخی از وزرا شنیده می شود که سفرهای نوروزی با رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی انجام شود. مگر ممکن است به مسافرت رفته و دستورالعمل ها را هم اجرا کرد. این امر خود نقض قرض است. متاسفانه اتخاذ این تصمیمات منجر به آسیب رسیدن به مردم می شود. باید از انجام هرگونه سفر نوروزی خودداری شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز