تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
در راستای افزایش ظرفیت تولید؛

تولید آیفون ۱۲ در هند آغاز شد

تحلیلگران برآورد کرده اند که اپل در راستای کاهش وابستگی به چین، قصد دارد هفت تا ۱۰ درصد از تولید آیفون را به هند منتقل کند.
کد خبر: ۱۹۱۷۶
به گزارش پایگاه خبری معاصر، شرکت فاکسکان که تولیدکننده قراردادی محصولات اپل است، مدل آیفون ۱۲ را در هند مونتاژ می کند اما در حال حاضر مدلهای دیگر آیفون ۱۲ شامل پرو، پرو مکس و مینی در این کشور تولید نمی شوند.

این اقدام نشان می دهد که هند به یک قطب بزرگ برای تولیدکنندگان جهانی تلفن هوشمند تبدیل شده است. سامسونگ، شیائومی، اوپو، ویوو و وان پلاس بیش از نیم دهه است در حال تولید مدلهای تلفن هوشمند خود در هند هستند و ظرفیت تولیدشان را طی سالهای اخیر افزایش داده اند.

دهلی نو به منظور جذب غولهای جهانی، تخفیفهای مالیاتی به شرکتها برای تولید محصولاتشان در این کشور عرضه کرده و در ماههای اخیر با جدیت بیشتری این تلاشها را دنبال کرده است.

اپل مونتاژ برخی مدلهای آیفون را در سال ۲۰۱۷ در هند آغاز کرد و نخستین مدلی که مونتاژ شد آیفون SE بود با این حال در سالهای نخست، شرکای قراردادی اپل تنها مدلهای قدیمیتر آیفون را در هند تولید می کردند.

تحلیلگران برآورد کرده اند که اپل در راستای کاهش وابستگی به چین، قصد دارد هفت تا ۱۰ درصد از تولید آیفون را به هند منتقل کند. این شرکت آمریکایی سال گذشته فروشگاه آنلاین در هند راه اندازی کرد و امسال نخستین فروشگاه خود در این کشور را افتتاح کرد.

تولید اپل سال گذشته پس از اعتراضات خشونت آمیز کارگران کارخانه ویسترون در هند، ضرر کرد. اما به نظر می رسد این شرکت تایوانی مشکلاتی که وجود داشته را حل کرده است. ویسترون ماه گذشته اعلام کرد در حال استخدام کارگر بوده و بزودی تولید در کارخانه اش که نزدیک بانگلور قرار دارد را ازسرخواهد گرفت.

سخنگوی اپل در هند اظهار کرد: این شرکت برای جلب رضایت مشتریانش، تلاش می کند بهترین محصولات و خدمات را ارایه کند. مفتخریم که تولید آیفون ۱۲ را در هند برای مشتریان هندی خود آغاز می کنیم.

بر اساس گزارش تک کرانچ، اپل تنها دو درصد از بازار تلفن هوشمند هند را در اختیار دارد اما رشدش در ماههای اخیر افزایش پیدا کرده است. طبق اعلام شرکتهای تحقیقاتی کانترپوینت و سایبرمدیا ریسرچ، اپل در سه ماهه منتهی به دسامبر بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه آیفون در هند فروخت که بر مبنای سالانه ۱۰۰ درصد رشد داشت و بهترین سه ماهه این شرکت تا به این تاریخ بود.

به گفته جایانت کولا، تحلیلگر ارشد شرکت کانورجنس کاتالیست، برخلاف شرکتهای خارجی متعددی که محصولات و خدماتشان را به قیمت پایین در هند عرضه می کنند، اپل صرفا روی بخش کوچکی از جمعیت این کشور متمرکز شده که قادر به خرید محصولات گران قیمت هستند. و اگرچه سالها زمان برد اما اپل بخش کوچکی از این بازار رو تصاحب کرد که رو به رشد است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : اپل آیفون هند
ارسال نظر

آخرین اخبار روز