تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

علی رسولیان: رشد صنعتی کشور در سال ۹۹ چشمگیر است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی مولفه‌های مختلف نشان می‌دهد، رشد صنعتی کشور در سال ۱۳۹۹ چشمگیر است.
کد خبر: ۱۹۱۸۲
به گزارش پایگاه خبر معاصر، علی رسولیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: برآوردهای اولیه از میزان رشد بخش‌های مختلف تولید کشور در حوزه صنعت بویژه خودرو و لوازم خانگی است که با افزایش قابل توجهی مواجه هستند و بیشتر واحدها در ۲ و ۳ شیفت کار می‏‌کنند.

وی ادامه داد: امسال میزان تقاضای سرمایه‏‌گذاری درشهرک‌‎های صنعتی کشور ۲ برابر شده و اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۳۷ واحدی که در شهرک‏‌های صنعتی به بهره‏‌برداری رسیده‌است، در مقایسه با سال قبل رشد ۳۲ درصدی را تجربه کرده‌است.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران افزود: همه این مولفه‎‌ها نشان می‏‌دهد رشد صنعتی کشور در سال جاری قابل توجه است.

رسولیان با تاکید بر ضرورت حل مشکلات بنگاه‌‎های کوچک و متوسط اظهار داشت: در این ارتباط واحدهایی راکد شناسایی و به صورت علمی عارضه یابی می‏‌شوند تا موانع و مشکلات آنها برطرف شود.

وی اضافه کرد: در این ارتباط ۵۰۰ مشاور علمی و صنعتی از بخش دانشگاهی و خصوصی بکارگیری شدند تا نسبت به راه‌‎اندازی واحدهای تولید راکد اقدام کنند.

رسولیان یادآور شد: امسال در مجموع تاکنون یکهزار ۴۳۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت که با راه‌‎اندازی آنها ۲۷ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شد.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‏های صنعتی ایران یادآور شد: در استان بوشهر نیز با بازگشت ۲۷ واحد صنعتی به چرخه تولید ۵۰۰ فرصت شغلی در این استان احیا شد.

رسولیان ادامه داد: شرکت‏‌هایی که منابع مالی ندارند اما از توانایی بالایی برای عمق بخشی به تولیدات کشور برخوردار هستند از سوی این سازمان حمایت می‌شوند.

وی افزود: با هدف حمایت از شرکت‏‌های دانش بنیان بهترین مکان از شهرک‌‎های صنعتی کشور در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا بتوانند ایده‏‌های خود را عملیاتی کنند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز