تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴

کرونا به بزرگ‌ترین زنجیره سینمایی جهان خسارت ۴.۶ میلیارد دلاری زد

مجموعه سینمایی ای‌ام‌سی در سال ۲۰۲۰، ۴.۶ میلیارد دلار از دست داد. این ضرر به دلیل بسته شدن بزرگ‌ترین زنجیره سینمایی جهان به دلیل کرونا رخ داد.
کد خبر: ۱۹۲۱۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از ورایتی، مجموعه سینمایی ای‌ام‌سی در سال ۲۰۲۰ برابر ۴.۶ میلیارد دلار از دست داد. این ضرر به دلیل بسته شدن بزرگ‌ترین زنجیره سینمایی جهان به دلیل کرونا رخ داد.

بسیاری از سینماهای این زنجیره در سراسر جهان ماه‌ها بسته ماندند و فیلم‌های پرفروش هالیوود نیز از فهرست اکران بیرون کشیده شدند. به همین دلیل درآمد این کمپانی ۷۷.۳ درصد کاهش یافت و به ۱.۲ میلیارد دلار رسید. این مجموعه سال ۲۰۱۹ بیش از ۵.۵ میلیارد دلار فروش کرده بود.

در فصل آخر سال این مجموعه با کاهشی ۸۸ درصدی روبه‌رو شد و درآمدش تنها ۱۶۲.۵ میلیون دلار بود که در مقایسه با ۱.۴ میلیارد دلار سال پیش، کاهشی فاحش است.

ای‌ام‌سی همچنین گفت به ازای هر سهم ۳.۱۵ دلار ضرر کرده و این در حالی است که این ضرر در بازه مشابه ۲۰۲۰ معادل ۳۵ سنت بود. وال استریت انتظار دارد این شرکت به ازای هر سهم ۳.۲۱ دلار ضرر کند و کل سود آن از بازار سهام ۱۵۶.۳ میلیون دلار باشد.

این کمپانی مجبور شد تا هزار سالن سینمای خود را در بهار گذشته تعطیل کند و هزاران کارمند این بخش را به خانه بفرستد. از اواخر تابستان برخی از سالن‌های سینماهای این مجموعه به تدریج با حداقل پذیرش شروع به کار کردند.

مجموعه سینماهای ای‌ام‌سی ۵۲۷ سالن سینما از ۵۸۹ سینمایش در آمریکا را بازگشایی کرده و ۷۸ سینما از ۳۵۶ سینمای آن در سطح بین‌الملل فعال هستند. البته سطح فعالیت همه این سینماها به کمترین حد پذیرش به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا محدود شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز