تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

آریان‌پور: مسافران نوروزی به جای لذت از سفر دچار بیماری خواهند شد

آریان‌پور، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مردم خواست که از مسافرت‌های غیرضروری و سفرهای دارای جنبه تفریحی پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۹۲۴۹
به گزارش پایگاه خبری معاصر، رضا آریان پور، اظهار کرد: همانطور که همه مردم عزیز ایران می‌دانند به دلیل تغییر ایجاد شده در ویروس کرونا، ویروس جهش یافته انگلیسی شیوع پیدا کرده که مهاجم‌تر بوده و سریع‌تر علائم بروز می‌دهد به طوری که زودتر ریه‌های فرد را از کار انداخته و مخاطراتی را برای بیمار به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: علی‌رغم تمامی زحمات و ایثارگری‌های کادر پزشکی و پرستاران همچنان وضعیت ایمن نیست و مبتلایان به ویروس جهش یافته انگلیسی شرایط‌شان خطرناک‌تر از قبل است، احتمال این‌که دارو به آنها پاسخ ندهد و فرد دچار مشکلاتی شود وجود دارد. درست است که مسئولان وزارت بهداشت اقدامات خوبی برای واکسیناسیون کرده اند و برخی گروه‌های پرخطر واکسن شدند، اما باز هم مطمئن‌ترین راه برای پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت برنامه‌ای برای خرید واکسن از منابع معتبر دارد تا گروه‌های پرخطر همچون سالمندان و جانبازان شیمیایی را در وهله اول واکسینه کرده و بعد از آن به تدریج تمامی مردم در آینده واکسینه خواهند شد، ولی در وضعیت فعلی حتی کسانی که واکسن زده‌اند هم باید از ماسک استفاده کنند چون تا وقتی واکسن، پادتن در بدن بسازد زمان می‌برد، همچنین این نوع واکسن‌ها به تازگی ساخته شده و هنوز اثرات کامل آن مشخص نیست که چقدر می‌تواند ایمنی ایجاد کند، لذا بهترین و مطمئن‌ترین راه برای پیشگیری از کرونا حفاظت شخصی یعنی استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و نرفتن به سفرهای ضروری است.

نماینده مینودشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش‌ رو بودن ایام تعطیلات نوروز گفت: این سنت مردم ایران است که در ایام تعطیلات نوروز به دید و بازدید و مسافرت می‌روند حق‌شان این است که بعد از چند ماه کار مداوم استراحت کنند اما متاسفانه به دلیل شرایط پیش آمده این امکان در یکسال گذشته برای آنها فراهم نبود. مسافرت به معنای افزایش تجمعات است و احتمال ابتلای افراد افزایش پیدا می‌کند این یعنی مسافر به جای لذت از سفر دچار بیماری خواهد شد.

وی ادامه داد: مسافران معمولا در ایام نوروز به استان های شمالی و استان‌های دارای بناهای تاریخی می‌روند که ازدحام جمعیت برای آنها و ساکنان بومی خطرآفرین است. اگر مسافران دچار بیماری شوند مجبورند به بیمارستان مراجعه کنند قطعا در این شرایط مراقبت از بیمار سخت خواهد بود و عملا کل سفر تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد پس درخواست ما از مردم این است که تا حد امکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. در نوروز و تابستان گذشته همکاری خوبی از سوی مردم صورت گرفت امیدواریم در سال ۱۴۰۰ نیز شاهد همکاری خوب مردم باشیم.

آریان‌پور در پایان مجددا از مردم خواست که از مسافرت‌های غیرضروری و سفرهای دارای جنبه تفریحی پرهیز کنند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز