تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
توصیه های رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

نمی‌توان با توصیه و خواهش موضوع اجرای پروتکل‌ها را پیاده‌سازی کرد

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از دولتمردان می‌خواهیم که وقتی موضوعی را به تصویب می‌رسانند آن را به درستی اجرا کنند. نمی‌توان با توصیه و خواهش و تمنا موضوع اجرای پروتکل‌ها و یا محدودیت‌ها را پیاده‌سازی کرد باید جرائمی برای آن لحاظ نمود.
کد خبر: ۱۹۳۰۷
به گزارش پایگاه خبری معاصر، حسینعلی شهریاری، اظهار کرد: توصیه ما و مسئولان وزارت بهداشت این است که مردم از سفر کردن پرهیز کنند چون باعث انتقال بیماری می‌شود، وقتی مردم مسافرت می‌کنند طبیعتا در خانه یا هتلی نمی‌مانند و هدف‌شان از سفر گشت و گذار است.

وی ادامه داد: سفر مردم به تمام نقاط کشور به خصوص در مناطق جنوب و شمال و شهرهایی همچون اصفهان، شیراز و مشهد با هدف بازدید از کل آن منطقه انجام می‌شود که این کار باعث انتقال بیماری خواهد شد. در واقع نه تنها مسافران بیمار می‌روند که باعث انتقال بیماری به ساکنان آن شهرها هم می‌شود، لذا توصیه جدی ما این است که مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده‌شان امسال هم به سفر نرفته و درخانه بمانند و از گشت و گذار پرهیز کنند.

شهریاری با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: مردم توصیه‌هایی همچون استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها را جدی بگیرند چون این مسائل بسیار در کنترل شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار است باید این موارد رعایت شود تا اینقدر واکسن بیاید که امکان واکسیناسیون عمومی فراهم شود. آن زمان دیگر شرایط متفاوت خواهد شد.

وی درباره به کرونای انگلیسی گفت: متاسفانه کرونای انگلیسی بسیار سریع منتشر می‌شود به طوری که اگر یک نفر در خانواده‌ای مبتلا شود تمام افراد آن خانواده دچار بیماری می‌شوند. این نوع ویروس جهش یافته کرونا علائم بسیار جدی و خطرناکی دارد و مرگ و میر آن بالاست، لذا باز هم توصیه ما این است که مردم حتی‌الامکان از انجام سفر پرهیز کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره وظایف دولت اظهار کرد: از دولتمردان می‌خواهیم که وقتی موضوعی را به تصویب می‌رسانند آن را به درستی اجرا کنند. نمی‌توان با توصیه و خواهش و تمنا موضوع اجرای پروتکل‌ها و یا محدودیت‌ها را پیاده‌سازی کرد باید جرائمی برای آن لحاظ نمود. مثلا وقتی محدودیت سفر می‌گذارند نباید تنها محدود به جریمه شود بلکه باید ماشین‌ها را برگردانند و حتی توقیف کنند.

وی هماهنگی بین بخشی در بین وزارتخانه‌ها را مهم خواند و توضیح داد: وزارت بهداشت تنها می‌تواند توصیه کرده و پروتکل‌ها را بنویسد و باید سایر وزارتخانه‌ها مثل وزارت کشور و راه و شهرسازی و نیروی انتظامی با قدرت وارد شده و در اجرای محدودیت‌ها تاثیر شایانی بگذارد. قطعا با ورود آنها محدودیت‌ها به درستی اجرا می‌شود.

نماینده زاهدان تاکید کرد: باید مراقبت جدی از مسافران پروازهای خارجی صورت گیرد که متاسفانه جدی گرفته نشد. همچنین این شرایط را در ورود مسافران از مرز زمینی با کشور عراق شاهد بودیم که جدی گرفته نشد و امروز خوزستان گرفتار شده است از طرف دیگر مسافرانی که با پروازهای خارجی از انگلیس و جاهای دیگر به کشورمان آمدند بیماری کرونای انگلیسی را به ایران منتقل کردند. متاسفانه قرنطینه‌ها گفته شد ولی در عمل به صورت جدی اجرایی نگردید.

شهریاری اضافه کرد: باید با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد شود. اخیرا صدا و سیما مصاحبه‌هایی را پخش کرد که در آن برخی از مردم می‌گفتند به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها اعتقادی ندارند و اساسا معتقد هستند بیماری کرونا وجود ندارد باید با این افراد برخورد قانونی شود، چون شاید برای فردی زندگی‌اش مهم نباشد اما اگر قرار باشد سهل‌انگاری او باعث شود که زندگی دیگری به خطر بیفتد باید با آن فرد برخورد صورت گیرد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز