تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت:

۶۰۰ میلیارد تومان بدهکاری به نهادها داریم که باید پرداخت شود

از لحاظ اعتباری میانگین درصد وصولی ما ۶۵ درصد بود که همه آن جذب شده و رقم قابل توجه‌ای معادل ۶۰۰ میلیارد تومان بدهکاری به نهادها داریم که باید پرداخت شود.
کد خبر: ۱۹۳۳۷
به گزارش پایگاه خبری معاصر، محمد حسن قوسیان مقدم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: یکی از مهم ترین بخش های هلال احمر موضوع امداد و نجات و بخش جوانان است. در جشنواره رفیق خوشبخت ما بیش از ۴۳ هزار اثر دریافت کردیم و امیدواریم به زودی منتشر شود.

وی افزود: امسال در سازمان جوانان موضوع مبارزه با کرونا بسیار مورد توجه قرار گرفت. در نوروز ۹۹ طرح راهنمای نوروزی به تب سنجی مسافرین تبدیل شد. حضور جوانان در هیات های مذهبی ایام محرم برای نظارت بر رعایت پروتکل ها، اجرای طرح آمران سلامت با ۸۳ هزار نفر روز فعالیت و مشارکت در طرح شهید سلیمانی ازجمله اقدامات جوانان هلال احمر بوده است.

قوسیان مقدم تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در روز مشارکت نیز داشتیم. طرح کلی نهضت سبز نیز بیش از ۱۷ سال است که در هلال احمر انجام می‌شود و امسال نیز انجام شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر عنوان کرد: این جمعیت فعالیت گسترده ای در جمع آوری کمک های مردمی و ارائه خدمات عمومی دارد. یکی از موضوعات نیز کمک رسانی به بیماران مبتلا به کرونا بود که در قالب طرح اهدای نفس، جمع آوری کمک های مردمی در حوادث به ویژه زلزله سی سخت به همت سازمان داوطلبان بود. بحث جذب نیروهای امدادی ایثار و تحت پوشش بیمه قرار دادن این افراد نیز امسال انجام شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ابراز داشت: در حوزه امداد و نجات نیز نیروهای هلال احمر اولین سربازان هستند. طرح ملی امداد و نجات نوروزی با توجه به شرایط کرونایی کشور، تا ۱۵ فروردین ماه اجرا خواهد شد. امسال برای موضوع قرنطینه، غربالگری و بیماری یابی در مرزها نیز نیروهای هلال احمر ماموریت ویژه خواهند داشت. در صورت نیاز به تست سریع کرونا نیز در مرزها انجام خواهد شد و برای مسافران ورودی مبتلا، قرنطینه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراکز امداد هوایی و عملیاتی نیز برای ایام نوروز آمادگی کامل خواهند داشت، توضیح داد: ۱۲ هزار نیروی نجاتگر تخصصی، بیش از ۳ هزار ۴۰۰ دستگاه امدادی، ۱۹ فروند بالگرد در طرح نوروزی هلال احمر به ویژه در مرزها به کار گرفته خواهند شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با ارائه آماری از خدمات امدادی هلال احمر توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۶ هزار مورد ماموریت و خدمات امدادی انجام شده، ۲۰۷ هزار نفر از آسیب دیدگان تحت پوشش خدمات قرار گرفتند، ۱۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و بیش از ۱۷ هزار اسکان اضطراری نیز انجام شده است.

قوسیان مقدم ادامه داد: ۳۷۰۰ مصدوم نیز امسال توسط ناوگان هوایی ما جابه جا شده و بیش از ۵۱ تن بار در حوادث منتقل شده است.

وی تصریح کرد: ۵ شنبه گذشته نیز بالگرد جدیدی از روسیه خریداری شد که مقدمات ساخت آن نیز انجام خواهد شد. در بحث امدادرسانی کوهستان، بالگردهای موجود دچار مشکل بودند اما این بالگرد جدید طی ۴ سال مذاکرات خریداری شده و این مشکل را حل خواهد کرد. بر اساس این قرارداد سایر قطعات بالگرد نیز به ما تحویل خواهد شد و مجموعاً ۳ بالگرد به تجهیزات ما اضافه می‌شود.

قوسیان مقدم عنوان کرد: امسال ۱۵۷ زلزله بالای ۴ ریشتر در کشور داشتیم که سی سخت یکی از مهم ترین ها بود. در زمینه پشتیبانی در حریق جنگل ها نیز چندین عملیات اطفا حریق، انتقال مصدومین و غیره را داشتیم که در یکی از عملیات ها هم یکی از نیرو های هلال احمر را از دست دادیم.

وی درباره آخرین آمار امدادرسانی ها گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته نیز ۲۳ استان دچار شرایط جوی نامناسب بودند که در این مدت در ۱۰۱ محور کوهستانی عملیات امدادی داشتیم که طی آن به بیش از ۱۸ هزار نفر امدادرسانی شد، بیش از ۵ هزار نفر اسکان اضطراری یافتند، ۸۹ نفر به نقاط امن انتقال یافتند و ۹۰۱ نفر از امدادگران ما در این عملیات ها حضور داشتند.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۹۲ هزار نفر در روستاها آموزش های امدادی را خانه های هلال دیده اند. ۲۵۰۰ خانه هلال در طرح شهید سلیمانی مشارکت دارند و موضوع غربالگری و طرح های کمک معیشتی را انجام می دهند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر ابراز داشت: هلال احمر امسال از لحاظ اعتبارات سال سختی را سپری کرد و در برخی ماه ها برای پرداخت حقوق پرسنل نیز دچار مشکل بودیم. در بحث انبارها نیز دچار مشکل بودیم که پس از کمک دولت از وضعیت بحران خارج شدیم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. امیدواریم در بودجه سال آینده کم تر دچار مشکل باشیم.

قوسیان مقدم افزود: از لحاظ اعتباری میانگین درصد وصولی ما ۶۵ درصد بود که همه آن جذب شده و رقم قابل توجه‌ای معادل ۶۰۰ میلیارد تومان بدهکاری به نهادها داریم که باید پرداخت شود. از محل مدیریت بحران وزارت کشور نیز قرار بود در بهمن ماه حدود هزار میلیارد تومان اعتبار به ما اختصاص یابد اما هنوز رقمی تخصیص نیافته است. در بحث کرونا نیز هنوز ریالی به ما تخصیص نیافته است.

وی درباره آخرین آمارهای زلزله سی سخت عنوان کرد: آخرین آمار مصدومین این زلزله ۸۲ نفر بود که طی آن توزیع ۴ هزار چادر امدادی، بیش از ۱۳ تن نایلون پوششی، ۳ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته و غیره را داشتیم. ۱۴۷ روستا نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص واکسن کرونا اظهار داشت: در حال حاضر در دنیا جنگ واکسن آغاز شده است. ما با چین وارد مذاکره شده بودیم اما پس از رونمایی از واکسن های داخلی، قرار بر این شد که وزارت بهداشت مستقیماً از طریق سهمیه های خود برای خرید واکسن کرونا اقدام کند و در حال حاضر هلال احمر نقشی برای واردات واکسن ندارد و واردات واکسن از طریق هلال احمر منتفی است بلکه خود دولت اقدام خواهد کرد.

وی در خصوص واکسیناسیون نیروهای هلال احمر عنوان کرد: در طرح جدید هلال احمر برای کنترل مرزها، شرط ما واکسیناسیون امدادگران هلال احمر است. ما درخواست داده ایم اما اصرار نکرده ایم چراکه اقشار مختلف مستعد دریافت واکسن هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره رویکرد این نهاد در انتخابات تصریح کرد: رئیس جمعیت هلال احمر در روزهای گذشته تاکید کرده است که هلال احمر هیچ فعالیت انتخاباتی و جناب بندی سیاسی نخواهد داشت.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز