تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

«باتلاق شنی» و «سوپ سیاه» منتشر شدند

رمان «باتلاق شنی» نوشته مالین پرسون گیولیتو توسط نشر کتاب کوچه منتشر شد و همچنین «سوپ سیاه» نوشته مرجان بصیری توسط نشر یادشده منتشر شده است
کد خبر: ۱۹۳۸۲
به گزارش پایگاه خبری معاصر، کتاب «باتلاق شنی» نوشته مالین پرسون گیولیتو که در روی جلد بهترین رمان جنایی سوئد در سال ۲۰۱۶ معرفی شده، در ۴۸۴ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۸۶هزار تومان توسط نشر کتاب کوچه منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد این کتاب آمده است: مالین پرسون گیولیتو نویسنده و وکیل پنجاه‌ساله سوئدی است که نامش با رمان «باتلاق شنی» به‌عنوان یک جنایی‌نویس مطرح در دنیای ادبیات بر سر زبان‌ها افتاد. او که سال‌ها زندگی‌اش را به عنوان یک وکیل مشهور گذرانده بود، از سال ۲۰۰۸ وارد دنیای نویسندگی شد که حاصل آن پنج رمان با مضمون جنایی - پلیسی است. «ضربه مضاعف»، «مجموعه سوفیا وبر» (سه‌جلدی) و «داستان کریسمس» از دیگر آثار گیولیتو هستند. 

همچنین رمان «سوپ سیاه» نوشته مرجان بصیری در ۲۵۵ صفحه، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۸هزار تومان توسط نشر یادشده منتشر شده است.

در نوشته پشت‌ جلد این کتاب می‌خوانیم: رویاها دست از سرش برنداشت. تماس دست‌هاش با تن رفیق. تنی که آهسته روبه‌ سرد شدن می‌رود. گرمایی که مثل لذتی رو به افول، انسان را به دنبال خود می‌کشاند تا بهش چنگ بیندازد و نگذارد از دست برود. برجستگی شاهرگ مچ دست او را زیر انگشت‌هاش حس می‌کرد. نبض، خون تپنده برای تقلای زنده ماندن. مثل وقتی که ماهی قرمز کوچکی را توی مشت بگیری. حس می‌کرد. نبض می‌زد و خون مانند اسب وحشی می‌جهید و لگد می‌زد تا به دام مرگ نیفتد. می‌لرزید و از نیمه خوابش می‌پرید. تردیدی تازه. واقعا در آن شب نبض را حس کرده بود؟ ناخن‌هاش را به کف دست می‌فشرد و نیمه رویا، مثل مار آبی، به روانی می‌خزید و دور می‌شد. اما گرمای مچ رفیق هنوز بود که به پوستش سوزن می‌زد و انگشت‌هاش را برای کنار زدن لحاف از تن، ناتوان می‌کرد.


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز