تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
شهردار تهران اظهار کرد:

حناچی: ایران آبرومندانه بحران کرونا را پشت سر گذاشت

شهردار تهران اظهار کرد: ایران علیرغم تحریم‌های سخت عملا با دو ویروس مقابله می‌کرد و آبرومندانه این مسیر بحران را پشت سر گذشت. ان شاالله با تلاش این مسیر سخت به انتهای بحران که واکسینه کردن جوامع برای کنترل بیماری است به نتیجه می‌رسد.
کد خبر: ۱۹۳۹۷
به گزارش پایگاه خبری معاصر، پیروز حناچی در مراسم "کرونا روایت" که از سوی سازمان نظام پزشکی به پاس قدردانی از زحمات یکسال همدلی و ایثار جامعه پزشکی و مدافعان سلامت و ثبت لحظه های ماندگار این دفاع برگزار شد، گفت: بحران پاندمی کرونا با ابعاد تقریبا مساوی در تمام کشورهای دنیا رخ داد و شیوه برخورد کشورها در ارتباط با آن بسیار قابل مقایسه بود.

وی افزود: ایران علیرغم تحریم‌های سخت عملا با دو ویروس مقابله می‌کرد و آبرومندانه این مسیر بحران را پشت سر گذشت. ان شاالله با تلاش این مسیر سخت به انتهای بحران که واکسینه کردن جوامع برای کنترل بیماری است به نتیجه می‌رسد.

حناچی با بیان اینکه علیرغم تمام مشکلاتی که داشتیم بخش آخر این بحران که دستیابی به واکسن مطمئن و توزیع عادلانه آن در جامعه است می‌رسیم و کار را تکمیل می‌کنیم، تصریح کرد: سال گذشته در دوم اسفند ماه رسما پس از اعلام پاندمی کووید ۱۹ در کشور، ما در شهرداری تهران اعلام آماده باش کردیم و اقدامات عظیمی در سطح شهر آغاز شد.

شهردار تهران با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای سلامت، شهدای دفاع مقدس و با تبریک روز شهردار ادامه داد: یکی از اقلام مورد نیاز در دنیا و نه تنها ایران ماسک بود که با تلاش نیروهای مردمی این بحران با استفاده از تجربیات دفاع مقدس حل شد.

وی خاطر نشان کرد: پاندمی کرونا نشان داد علیرغم توسعه علم، بشر چقدر در معرض چالش است و علیرغم پیشرفت بشری، حوزه‌هایی هست که به راحتی می‌تواند علم را به چالش بکشد و وابستگی جوامع بشری و سرنوشت آنها به یکدیگر را نشان دهد.

شهردار تهران همچینن این را هم گفت که پاندمی کرونا نشان داد که مرزهای سیاسی کشورها به هیچ وجه از چالش‌های عمومی و جهانی جلوگیری نمی‌کند و این وضع در مقیاس جهانی مطرح شد که سرنوشت بشر بیش از آنچه فکر می‌کنند به یکدیگر وابسته است.

حناچی ادامه داد: به طور قطع پاندمی کرونا به عنوان یک نقطه عطف در جوامع بشری باقی خواهد ماند و اثراتش را علاوه بر حوزه پزشکی در تمامی حوزه‌ها نشان خواهد داد. اثرات این پدیده در اداره امور شهرها و فضای فیزیکی و جلسات روزمره و تمام اقدامات و سرویس‌دهی‌ها و خدماتی که به مردم ارائه می‌دهیم قابل مشاهده است.

شهردار تهران یادآور شد: هیچ کس فکر نمی‌کرد ویروسی که اگر از تمام جهان آن را جمع کنند حجمش به اندازه یک قاشق نخواهد شد چنین چالشی را در جهان ایجاد کند. اقداماتی که تا پیش از این مباح بود به الزام تبدیل شد و بسیاری از خدمات و سرویس‌هایی که در شهرها به مردم ارائه می‌شد تحت تاثیر این بیماری عظیم تغییراتی کرد و به طور قطع پاندمی کووید ۱۹ نقطه عطفی خواهد بود.

وی در پایان گفت: ما کشوری تاریخی هستیم و بسیاری از راهکارها در ادبیات، فرهنگ و تاریخ ما بارها توصیه شده است. از سوی دیگر در آستانه تعویض قرن هستیم. سال ۱۴۰۰ نقطه عطف و فرصتی است برای نگاه کردن به ۱۰۰ سال گذشته و برنامه ریزی برای ۱۰۰ سال آینده، اتفاقی که هر ۱۰۰ سال یکبار رخ می‌دهد.


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز