تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
به کارگردانی نرگس آبیار؛

فیلم «ابلق» به عنوان فیلم برگزیده «نشان فی» انتخاب شد

در جشنواره «نشان فی» فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی به عنوان فیلم برگزیده این جشنواره معرفی و تندیس این جشنواره را دریافت کرد.
کد خبر: ۱۹۴۱۴
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از روابط عمومی آکادمی هوش مالی، دومین جشنواره «نشان فی» با محوریت گفتمان‌سازی موضوع سواد مالی میان اصحاب هنر و مخاطبان عصر دیروز، یکشنبه 24 اسفند ماه برگزار شد که در این جشنواره فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی به عنوان فیلم برگزیده این جشنواره معرفی و تندیس این جشنواره را دریافت کرد.

همچنین فیلم «مامان» به کارگردانی آرش انیسی و فیلم «روشن» به کارگردانی روح الله حجازی نیز به عنوان فیلم‌های شایسته تقدیر دومین جشنواره «نشان فی» انتخاب شدند.

جشنواره «نشان فی» به بررسی فیلم‌های جشنواره فجر با نگاه سواد مالی می‌پردازد که بر اساس نظر هیأت داوران این جشنواره، از میان 16 فیلم سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، 10 فیلم، حاوی مفاهیم سواد مالی بودند که با نظر هیات داوران 3 فیلم به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.


دومین جشنواره «نشان فی» با حضور محمدحسین قاسمی و نرگس آبیار تهیه‌کننده  و کارگردان فیلم «ابلق»، مجید برزگر و آرش انیسی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «مامان»، جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم «روشن»، هیأت داوران جشنواره، دکتر خجسته عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما، دکتر احسانی مدیر شبکۀ نسیم، مسعود نجفی روابط عمومی جشنوارۀ فیلم فجر وجمعی از هنرمندان و دانشگاهیان برگزار شد.
نرگس آبیار کارگردان سینما در این جشنواره گفت: در کشور جای خالی موضوع سواد مالی بسیار احساس می شود که آکادمی هوش مالی با آموزش‌های خود می‌تواند این مشکل را رفع کند.

وی افزود: مردم برای زندگی بهتر نیازمند آگاهی در حوزه سواد مالی هستند و باید با برنامه‌ریزی صحیح این موضوع را به افراد جامعه آموزش داد.

این کارگردان سینما عنوان کرد: دنیای سرمایه‌داری همواره به دنبال تشویق مردم به مصرف‌گرایی است؛ بنابراین لازم است مردم آگاهی لازم درخصوص رفتارهای درست مالی را داشته باشند.


دکتر کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی (برگزار کننده این جشنواره) خاطرنشان کرد: همۀ افراد جامعه نیازمند سواد مالی هستند اما توانمندسازی گروه‌های در معرض آسیب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رودی اظهار داشت: زنان سرپرست خانواده و کودکان کار دو گروه مهم برای یادگیری سواد مالی محسوب می‌شوند.

وی افزود: زنان در بسیاری کشورها، جزو مهم‌ترین گروه‌های هدف آموزش سواد مالی هستند؛ چرا که هم نقش مدیر مالی خانواده و هم نقش تربیت کودکان را ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: آکادمی هوش مالی در طول چهار سال فعالیت خود تلاش کرده است در گام نخست، منابع علمی معتبری برای گروه‌های گوناگون تهیه کند که 50 جلد از آن‌ها تا کنون منتشر شده و 100 جلد دیگر در سال آینده منتشر خواهد شد.


دکتر حسن خجسته عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما نیز در این جشنواره گفت: ظرفیت‌های آموزش سواد مالی باید به مسائل روز و مسائل جاری مردم تبدیل شود تا عامه مردم بتوانند از این مباحث استفاده کنند.

وی گفت: سواد مالی ما مبتنی بر سبقت برخیر است و همین امر موضوع سواد مالی ما را با دیگر کشورها متمایز می‌کند.
دکتر مریم جلالی برنامه ساز رادیو و تلوزیون نیز در این جشنواره گفت: سینما رسانۀ تأثیرگذاری است که مفاهیم مهمی چون سواد مالی را به جامعه منتقل می‌کند.

وی اظهار داشت: آکادمی هوش مالی با برگزاری جشنواره «نشان فی» بستری فراهم کرده تا زمینه توجه به موضوع سواد مالی در سینما فراهم شود.


دکتر عبدالکریم خیامی عضو هیأت داوران جشنواره «نشان فی» و عضو هیأت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) نیز در این جشنواره تاکید کرد: وجود مفاهیم سواد مالی در فیلم‌ها، لزوماً به معنای آگاهانه بودن این امر نیست. آشنایی سینماگران با مفاهیم سواد مالی باعث می‌شود این اشارات و پرداختن‌ها به صورت دقیق‌تر و بیشتری صورت گیرد. امیدواریم با برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده شاهد اکران فیلم‌های بیشتری با پرداختن به موضوع سواد مالی باشیم.

در  نخستین جشنواره «نشان فی» فیلم‌های «عامه‌پسند»، «روز بلوا»، «بی‌صدا حلزون» و «سه کام حبس» به عنوان فیلم‌های برتر انتخاب شدند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز