تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
یک مقام مسئول گفت:

زنبورداران کشور، دفترچه زنبورداری دریافت کردند

اکثر زنبوردارانی که در سرشماری سال ۱۳۹۸ شرکت کرده اند، دفترچه یا شناسنامه زنبورداری خود را دریافت کرده اند.
کد خبر: ۱۹۴۷۰
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح توسعه زنبورداری با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: افرادی که در سرشماری سال ۱۳۹۸ شرکت کرده اند، چنانچه دفترچه زنبورداری نگرفته اند، می‌توانند با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات دامی و اتحادیه زنبورداران استان و مطابق دستورالعمل صدور شناسنامه زنبورداری و ضوابط اعلام شده برای دریافت دفترچه زنبورداری اقدام نمایند.

حسین اکبرپور افزود: این دفترچه به عنوان اوراق بهادار محسوب می‌شود و قابلیت‌های مختلفی از جمله دریافت تسهیلات بانکی را دارد.

وی اظهار داشت: طبق آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۸ انجام شد، تعداد ۹۸ هزار زنبورستان در کشور داریم که در مجموع ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار کلنی زنبورعسل دارند.

اکبرپور گفت: بر اساس این سرشماری حدود ۱۴۸ هزار نفر به طور مستقیم در حوزه زنبورداری مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: به دلیل شیوع کرونا، سرشماری سال ۱۳۹۹ انجام نشده است و گزارش‌های استان‌ها از جمعیت آماری زنبورداران و تولید محصولات آنان، بر اساس خود اظهاری می‌باشد.

مجری طرح توسعه زنبورداری درباره سرمایه مورد نیاز راه اندازی یک زنبورستان اذعان داشت: حداقل تعداد کلنی زنبورعسل برای صدور دفترچه زنبورداری ۴۰ کلنی بوده و برای ایجاد یک زنبورستان با ۴۰ کلنی حدود ۸۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است.

وی اضافه کرد: مجموع هزینه سرمایه گذاری به ازای هر کلنی زنبورعسل شامل هزینه خرید کندو و تجهیزات زنبورداری و سرمایه در گردش موردنیاز برای یک دوره یک ساله حدود دو میلیون تومان برآورد می‌شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز