تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدیدی نشان داده‌اند؛

بثورات پوستی می‌توانند نخستین نشانه ابتدایی کووید-۱۹ باشند

پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که بثورات پوستی، در بزرگسالانی که نتیجه آزمایش کووید-۱۹ آنها مثبت است، بیشتر از افرادی با نتیجه آزمایش منفی دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۹۴۷۲
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، پژوهش‌های پیشین که در بیمارستان‌ها انجام شده‌اند، نشان داده‌اند که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به بثورات پوستی غیرعادی دچار می‌شوند. پژوهشگران انگلیسی در پروژه جدیدی، اطلاعات مربوط به ۳۳۶ و ۸۴۷ نفر نفر را که از اپلیکیشن موسوم به "COVID Symptom Study" استفاده کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

بررسی‌ها نشان داده‌اند که بثورات پوستی، در بزرگسالانی که نتیجه آزمایش کووید-۱۹ آنها مثبت است، بیشتر از افرادی با نتیجه آزمایش منفی دیده می‌شود. در یک نظرسنجی آنلاین، ۱۷ درصد از بیماران مبتلا به کووید-۱۹، بثورات پوستی را به عنوان نخستین نشانه‌های این بیماری و ۲۱ درصد، آن را تنها نشانه بالینی کووید-۱۹ دانستند.

پژوهشگران، این بررسی را با کمک "انجمن متخصصین پوست انگلیس"(BAD) انجام دادند و مجموعه‌ای از شایع‌ترین نشانه‌های پوستی مربوط به ۴۰۰ نفر را تهیه کردند.

"ماریو فالچی"(Mario Falchi)، پژوهشگر "دانشگاه کینگز لندن"(KCL) و از پژوهشگران این پروژه گفت: نشانه‌های پوستی کووید-۱۹، گاهی اوقات نخستین و یا حتی تنها نشانه بیماری هستند. شناخت نشانه‌های ابتدایی کووید-۱۹ ممکن است به شناسایی بیمارانی که هنوز شناخته نشده‌اند، کمک کند و امکان انجام دادن اقدامات پیشگیرانه را فراهم آورد تا شیوع بیماری به کمترین مقدار خود برسد.

این پژوهش، در "British Journal of Dermatology" به چاپ رسید.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز