تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
یک مقام مسئول خبر داد؛

عرضه مستقیم میوه با نرخ مصوب آغاز شد

طرح عرضه مستقیم میوه با نرخ مصوب، توسط باغداران در ۱۵۰ غرفه در شهر تهران و ۶ هزار غرفه در سطح کلان شهر های آغاز شد.
کد خبر: ۱۹۴۷۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، مرتضی معتمد معاون امور بازرگانی سازمان تعاون روستایی امروز در حاشیه طرح عرضه مستقیم میوه به مردم به قیمت مصوب اظهار داشت: مسئولیت تنظیم بازار شب عید امسال بر عهده وزارت صمت است به همین منظور این دستگاه از قبل اقدام به ذخیره سازی و عرضه میوه در بازار کرده است اما بعد از تذکر رهبر معظم انقلاب درباره شکاف قیمت عرضه میوه میان عرضه و تقاضا و بر اساس ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی نیز به این عرصه ورود پیدا کرد.

وی افزود: در این طرح میوه به طور مستقیم از تولید کننده و با کیفیت مناسب به دست مصرف کننده می‌رسد.

معاون امور بازرگانی سازمان تعاون روستایی با اشاره به اینکه این سازمان دخالتی یا یارانه‌ای برای عرضه میوه شب عید نداشته است گفت: این اقدام به طور مستقیم توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و ما تنها فضایی در ارگان‌ها و پایگاه‌های بسیج در اختیار تولید کننده، سورتینگ داران و سردخانه‌های قرار می‌دهیم تا بتوانند بدون واسطه محصول خود را به دست مصرف کننده برسانند.

وی تصریح کرد: ۱۵۰ غرفه در شهر تهران و ۶ هزار غرفه در سطح کلان شهرهای کشور اقدام به عرضه میوه به قیمت تنظیم بازار می‌کنند.

معتمد اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم پرتقال ۱۱,۸۰۰ تومان و به صورت جعبه‌ای ۱۱,۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد و قیمت سیب سیب زرد ۱۱,۲۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیب قرمز ۹ هزار تومان و به صورت جعبه‌ای ۸ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

معتمد گفت: محدودیتی برای عرضه میوه در بازار نداریم و حتی در مازندران حداقل ۲۸۰ هزار تن میوه در سردخانه‌ها و مقادیر نامعلومی نیز در انبارهای سنتی و انبارهای خانگی باقی مانده و نگرانی برای عدم فروش و خراب شدن آنها وجود دارد.

معاون سازمان تعاون روستایی گفت: این طرح فعلاً تا پایان فروردین ادامه دارد و برای اینکه بار فروشان بتوانند بار خود را به فروش برسانند درخواست شده که این طرح تا نیمه اردیبهشت ما نیز ادامه داشته باشد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز